Gå til innhold

Hjelp meg litt... Brunlig utflod, er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 uker på vei, og de siste dagene har jeg hatt brun utflod. Er dette normalt? Har ikke vondt noe sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også det rundt de tider.. men alt var normalt, og er det fortsatt..

Så lenge det ikke er friskt blod, så er det stort sett greit..

Får du friskt blod eller smerter, kan det jo være lurt å kontakte lege, men ellers kan du bare slappe av..

Skrevet

Ikke noe friskt blod. Men man blir jo mer nesrvøs av å lese på nettet. Det står at det kan være en forvarsel på spontanabort. Men det er kanskje for de som er helt i begynnelsen av graviditeten?

Men førstemann hadde jeg blødninger med friskt blod, og alt sto bra til da. Skal på UL til fredag heldigvis :)

Skrevet

Hei jeg har også hatt brunutflod og det varte faktisk i nesten to uker, Var hos legen men alt var fint med bebien i magen..

Men han sa a siden veggene i livmoren er mer blodfylte nå for å ta vare på bebien skal det lite til for å sprekke et blodkar, og en pitteliten dråpe blod er nok til å gi farge i utfloden.

Så tror nok at du kan puste ut, og så lenge du ikke har smerter så skulle dette gå bra....

Ha en fin dag videre

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ha en fin dag du også.

Skrevet

Så godt å høre, har opplevd det samme selv, og man blir jo naturligvis bekjymret. Men da er nok alt i skjønneste orden hos begge :) Lykke til :)

Skrevet

Jeg har hatt mye svak brunlig/lys lys rosa utflod og alt står bra til her:-) Man blir veldig stressa av det, men jeg har vært på to utlralyder, siste for en uke siden og alt er helt fint. Vanligvis sier de jo at om morkaka ligger langt ned kan det være derfor. Min gjør ikke det, så legen mente det kun er som nevnt over at livmortappen er veldig sensitiv nå og at det skal veldig lite til før det blør litt slik at det blir litt farge. Har man mye hard mage feks, kan dette være utløsende. For min del tror jeg det er sistnevnte, men ikke sikker. Jeg har det i snitt hver tredje dag, og har hatt det siden jeg var 3 mndr. Er fem nå. Men er det masse, ser du blodspor eller er den bare lyst farget? Min er heldigvis bare svakt farget, men tror uansett ikke det har noe å si. Når man har kommet så langt er det jo som oftest ingen fare, hele 1/3 av alle fødende kvinner har hatt blødninger i svangerskapet, og dette er jo ikke en blødning en gang:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...