Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Trenger litt hjelp her. Etter hva jeg hat skjønt så er man ikke på overtid før etter uke 42, greit nok det. Men når blir man da satt i gang( vet at det kan variere) Men er det da slik at man må vente enda to uker, så man ikke blir satt i gang før fire uker etter termindato?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Man blir stort sett ikke satt i gang senere enn 14 dager over termindato. Det praktiseres litt ulikt fra sykehus. Noen har 10 dager over, andre har 16 dager over termin.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Man er vel på overtid med en gang man går over termin, dvs fra én dag etter termin? Også settes man i gang en eller annen gang innen 3 uker etter termin? Har iallfall ALDRI hørt om noen som må vente til 4 uker etter termin før de blir satt i gang!
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Her på sykehuset setter de igang fødsel 11 dager etter termindato (fikk jeg beskjed om da jeg var på ul) Men det er, som det sies, forskjellig fra sykehus til sykehus
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Så utrolig deilig å høre. Har ikke termin før mars, men er godt å tenke på at man ikke må gå fire uker over Men hva er da overtid, er det da etter 42 uker?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Man er ikke på overtid en dag over termin nei. Det er en vanlig misoppfatning å tro det. Medisinsk er man ikke på overtid før man er 14 dager over termin. Og det er mulig å bli satt i gang før man er på overtid. Mitt sykehus praktiserte 10 dager over, jeg ble satt i gang 8 dager over pga at det begynte å bli lite fostervann. Men det kommer selvsagt også på når man får komme på kontroll på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/overtidig-svangerskap-2649.html
Tigerpote Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Nei, man er ikke på overtid før 2 uker etter termin faktisk. Jeg fikk høre at jeg var en utdøende rase, jeg fødte på den 16. dagen over termin. Ble igangsatt. På St Olavs kan man velge å bli satt igang 1 uke etter termin. "Overtid" og overtid kan dessuten gi økt fare for komplikasjoner, det er nok grunnen til at man meget sjelden lar det gå stort mer enn et par uker over termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå