3guttsmamma;) Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Hadde time på sykehuset mandag 11 januar kl 08 til igangsetting og jeg skulle få satt opp en slags ballong for å få igang modningen. Da jeg ble undersøkt ved ankomst hadde jeg heldigvis modnet så mye at jeg kunne bli sotte rett på pillekur istedenfor:) Fikk tildelt seng og fikk første pille klokken 0930 og måtte da ligge i ro i sengen i en time etterpå. Fikk beskjed om å gå ut på tur så mye jeg klarte etter det for bevegelse hjalp på modningen... Så vi gikk og vi gikk og vi gikk..hadde en del kynnere som kjentes godt men det var det.. Ble undersøkt litt før 16 og da var jeg helt moden og med 2 cm åpning,så det hadde skjedd mye på 6 timer.Fikk ny pille og jeg gikk rundt i gangene utover kvelden men kjente ikke så mye som jeg hadde gjort tidligere på dagen.Ble igjen undersøkt litt over 22 og hadde da ikke åpnet meg noe særlig.Hun sa for å være snill at hun kunne tøye til 3 cm.Men fikk ny pille å la meg til å sove. Våknet klokken 03 og måtte på do,og snakket med jordmor på veien og sa at alt hadde stoppet opp så det ble nok en rolig natt uten noen kynnere..Gikk å la meg igjen og våknet plutselig av at det ble vått i sengen:) Klokken var da pasert 04 og jeg ringte etter mannen min for han hadde 1 times kjøring..Riene kom ganske med en gang og de var vonde fra starten av men varte ikke noe lenge så jeg tenkte at dettekom til å gå tregt..Men når mannen min kom litt over 05 så måtte jeg puste meg gjennom riene som kom med 1 til 3 min mellomrom og de var VONDE!! Klokken 0615 ble jeg undersøkt og hadde da 3 cm åpning.Jeg ble litt frustrert over at det ikke hadde åpnet seg mer så jeg ba om epedural. Fikk komme inn på føden 0630 og bel igjen undersøkt og hadde da 5 cm og de sa det kom til å gå fort.men jeg var så opptatt av smertelindring at jeg hørte ikke på de..Utrolig hvor fokusert en blir på den biten;)hehe.. Reiste meg opp og den første rien etterpå fikk jeg trykke trang. Måtte rett ned igjen på benken og hadde da 7 cm åpning.(åpnet meg 2 cm på 1 ri) og det var litt for heftig..Vi ble enig om at siden vi ikke nådde epedural skulle hun sette lokalbedøvelse.Og jeg måtte legge meg på rygg så hun kunne kjenne etter hvor hun skulle sette den..Fikk en ri akkurat når hun kjente og jeg skreke at jeg måtte presse og hun hev bedøvelsen veggimellom og ba meg presse.. Jeg presset alt jeg kunne og babyen stod plutselig i åpningen. 2 pressrier så var han ute.. Verdens nydeligste gutt kom ut kl 0708. Var en fødsel på 3 timer fra vannet gikk,og 40 min fra 5 cm til han var ute. No er han 14 dager imorgen og vi koser oss masse sammen med 2 stolte storebrødre;)
Skal bli Mamma - igjen ! Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Så kjekt å høre når alt går så flott jeg har fått min andre modnings pille så jeg venter på litt action her og . hvor stor var gutten din ? kos dere masse
Bæibidoll Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 gratulere. har termin om 34 dager jeg, så stoooor mage nå =O)
3guttsmamma;) Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2010 han var 3720 og 50 cm;) verdens nydeligste;)
lille_vims Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Gratulerer så mye! Jeg gleder meg til å møte min sønn nr 3 nærmere sommern ;-) Kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå