Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 dere som av ulike årsaker ikke skal amme, hvilke flasker kjøper dere inn til barnet? Og evt hvor kjøper dere dette? Er det noe bra det de feks selger på daglivarebutikkene, som Rema 1000? Og hadde dere med dere tåteflaske til den nyfødte da dere reiste til sykehuset for å føde?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 skal begynne å handle inn stelleprodukter, flasker, smokker osv til barnet kommer, så hadde vært fint med noen råd fra noen som vet mer enn meg
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Det går helt fint å handle inn dem som er på dagligvare. Jeg selv har handlet et par avent flasker nå, men senere kommer jeg sikkert til å handle noen av de andre også. Er det mam de heter tro? noe i den duren iallefall :-) Smokker har jeg bare en av som fulgte med i en gratispakke. Det er jo ikke sikkert at babyen vil ha smokk og da er det bare dumt å handle mange. Er babyen lik moren sin som kommer den smokken til å komme som et prosjektil ut igjen av munn med en gang :-P Av stelleprodukter har jeg handlet A-creme, nautral zinksalve og resten av produktene fra libero. Har sjekket grønn hverdag sine tester og her kommer disse produktene godt ut uten anmerkninger.
Silje_vanilje Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Hei Jeg bruker bare flasker og smokker fra rema 1000 , eller andre butikker da, de fleste selger jo samme typene. De funker helt topp her iallefall.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Takk for svar:) Forresten, når jeg går i dagligvarebutikkene å ser over alle produktene til baby, så blir jeg overveldet. Er jo så mye...! For å ikke gå seg helt vill og på blåbærtur, så spør jeg dere igjen...: Hva er det aller nødvendigste/praktiske/lureste å kjøpe av salver, kremer og oljer til barnet, som det bare MÅ ha? HI
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Man trenger egentlig bare zinksalve, babysalve (blander disse to når jeg smører stumpen pga zinksalven kan være litt vanskelig å vaske av igjen på en måte), baby olje, baby lotion (bruker kun når jun er tør, men noen bruker etter hvert bad), shampo dersom babyen har mye hår ikke ellers. Klorhexidin må man også ha for å rense navlen. Nå virker det som du ikke skulle amme, men skal du det likevel så er brystvorte krem et must! Tror det var de viktigste tingene :-)
soleia Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Har kun brukt babyolje ved bading, og faktisk babyshampo av og til pga han hadde mykje hår som lukta litt i starten. Har brukt stellesalve ein sjeldan gang om han er sår, men enkelte seier at matolje, feks olivenolje, til bad og potetmjøl i rompa gjer same nytta. Ingen babylotion eller klorhexidin i bruk her altså. Babyar er ofte litt flassande i huda med det same, men det går seg til av seg sjølv. Eg likar ikkje å kline babyen inn med alt mogleg eg då, men det er meg. :-) Kjøpte ei flaske og smokk på daglegvarebutikken på førehand, men om du veit at du skal flaskemate er det nok lurt å kjøpe inn ein del fleire, og ha klar litt mme og. (mannen her for rundt på div bensinstasjonar på ein søndag då det viste seg at babyen trong tilskot av mme) Lykke til med ny baby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå