Gå til innhold

Og nå vil også jeg flytte ut av Oslo......

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld kom det plutselig over meg at det hadde vært så utrolig deilig og flyttet ut av Oslo til litt mere landlige omgivelser. Kunne tenke meg å gjøre det før minsten skal begynne på skolen her.

Hvorfor? Jo den skolen vi hører til har 68% utlendinger og mener det er 31 forskjellige land disse kommer fra. Har hatt den eldste på skolen her og er IKKE imponert over lærere og måten ting foregår på. Har hatt flere diskusjoner med dem opp gjennom årene.

Hadde vært skikkelig deilig å bo på landet. Ha passe stor have og naboen såpass langt unna at du ikke ser dem rett i øya hver gang du titter ut av vinduet (har det ikke nå heller, men har 2 m høyt gjerde rundt huset).

Problemet er 14 åringen. Han vil aldri gå med på å bytte skole. I tillegg bor han jo 50/50 hos faren, så der vil det helt klart bli problemer. Vil jo ikke flytte fra gutten min. Så er det jobb, ikke så lett og finne seg jobb på landet heller. Ikke er det noe særlig å ha lang reisevei når man har små unger heller.

Blææææ, jeg får drømme videre for meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm.... ser nå at jeg kan oppfattes som rasist. Men det er jeg altså ikke. Er bare det at med så mange utenlandske fra mange kulturer så er det kræsjer rett som det er. Har flere ganger registrert at klassen får "lide" for det dersom det er for mange som sliter med språk feks. Nå hører det også med at dette er en skole hvor min erfaring sier at dem er dårlige på de meste. Har også sjekket og de fleste lærerene jeg kjenner til fra før er der ennå, litt nytt "blod". Mye bråk er det også i friminutter og sånn, alt for mange elever mangler respekt for lærere og med elever og "turer" frem på en ufyselig måte. Skolen har problemer, ingen tvil om det.

Skrevet

Vi flyttet til landet, savner det flerkulturelle Oslo jeg da:(

Skrevet

Skolen datteren min sogner til har 17% utenlandske. Så du trenger ikke flytte fra byen for å finne en skole som har så høyt tall som 68%.

Er vel fritt valg av skole, er det ikke? :)

Jeg personlig kommer aldri til å flytte fra Oslo..hehe..det blir hvertfall mange år til.

Skrevet

Enig med Charlie24. Elsker området vi bor på, det er omtrent som landet:) Bor på Tonsenhagen, helt inntil marka, stille og grønt. Bare at vi har byen nært i tillegg, to fluer i en smekk. Mht innvandrerandel ligger den på 20-25 % på skolen her. Og såpass synes jeg faktisk det bør være for at barna skal få et noeenlunde heterogent miljø. Jeg ønsker meg noe større selv, men vil ikke ut av byen.. Så godt å ha tilgang på alle byens tilbud og kort vei til jobben!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...