Gå til innhold

Hvordan vet man det er igang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo hørt at "når det er igang, da VET du det", men det kan vel være forskjellig for alle? Mye mer kynnere i det siste, og de er jo ubehagelige, men ikke "vonde". Går kynnere gradvis over til å bli vonde, eller kommer det plutselig en som er vond, altså en ri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også fælt på dette, så dytter litt her :)

Ei venninne som fødte for to uker siden var nemlig ikke hundre prosent sikker på at det var igang, så er litt usikker på den der at "man bare vet" ;)

Skrevet

Det er nok ikke alltid godt å vite akkurat når det starter..men du er nok ganske sikker når du bikker 4 cm åpning, og den aktive delen av fødselen starter :)

Har du vonde kynnere og nærmer deg termin kan du være ganske sikker på at de gjør nytte for deg, og hjelper til på modningen og de første cm. Vær gla at kroppen har begynt å jobbe, og bruk dagene til hvile, spise og lagre energi, for når det virkelig setter i gang trenger du alt du kan få :)

En kynner som er vond i ny og ne kalles vel maserier så vidt jeg vet, det er når su kjenner skikkelige tak og at riene når en topp og de er noenlunde regelmessige det kalles fødsel :)

Lykke til, høres ikke ut som du har altfor lang tid igjen :)

Skrevet

Jeg går med min tredje nå og husker jeg også tenkte sånn... For meg startet det begge gangene med mensmurringer og liksom mer nedpress, og så kom riene gradvis. Hos meg er rier mer som følelse av "strøm" eller en slags bølge enn kynnerene. De var ikke kraftige til å begynne med men tar seg opp i intensitet- blir mer og mer som støt/strøm.... Vanskelig å sette ord på for er sikkert litt individuelt. Denne gangen er kynnerene mine mer lik rier enn før faktisk, men foreløpig har de ikke tiltatt i styrke og så lenge jeg ikke kjenner noe mer enn de så vet jeg at det er bare kynnere uansett. De første riene trenger ikke å være veldig vonde, men litt liksom. Ikke noe fasitsvar dette men.... håper det hjalp litt likevel:-)

Skrevet

Man bare VET det!!

Stol på dette!:-)Søstra mi sa dette til meg da jeg venta vår første; og jeg syntes det var et frustrerende svar å få; men tro meg det stemte!!

Nå venter vi vår fjerde og jeg er ganske så sikker på at jeg kommer til å vite det når det virkelig starter.

Har hatt 3 forskjellige fødsler med 3 forskjellige starter, så jeg kan ikke si noe annet enn at man VET når tinge starter for alvor:-)

Skrevet

Jeg er n 4 gangs og med nr 1 fikk jeg haste ks, og med de 2 andre begynte det med at vannet gikk.. Nå er jeg liksom mer usikker..

Etter UL termin, så er det 42 dager til... men etter 1 termin så er terminen på tirsdag..

Har nå gått med vonde kynnere og murringer i ryggen i over en uke, og jeg er moden med 2 cm åpning... men er usikker...

så jeg henger meg på denne tråden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...