Gå til innhold

Hva mener dere om innvandring/innvandrere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange er dyktige folk med paagangsmot som toer aa reise til et nytt land for aa proeve lykken, og utover det er de vel forskjellige som folk flest.

Skrevet

Helt ok så lenge de oppfører seg som folk, innretter seg etter norske lover og regler, slutter å kreve i hue og ræva, lærer seg norsk og driter i å skrike "rasisme" hver gang de føler seg litt urretferdig behandlet

Skrevet

Hva jeg mener?

Jeg mener at det er nødvendig både for oss og for de som kommer. Folk har migrert til alle tider. De beriker oss med arbeidskraft, kultur og kunnskap, og vi hjelper i mange tilfeller de som kommer hit, enten det er nederlendere som ønsker seg plass og natur, polakker som ønsker arbeid eller eritreere som risikerer livet ved å bli i sitt hjemland.

Når det gjelder mennesker med "ballast" som fattigdom, krig og tortur, er det såklart virkig å følge opp og sørge for at de kan fungere. eller, det gjelder jo alle - viktig at de så fort som mulig kan fåp bidra til samfunnet ved å jobbe. Det betyr at norskopplæring er første bud.

Skrevet

Aa kreve i hue og raeva er jo strengt tatt bare aa assimilere seg med den norske befolkningen da ... er det ikke det vi oensker?

Skrevet

Synes mange invandrere tror at de kan komme til Norge og bare få masse penger uten å jobbe for de. Det er jo delvis sant. Opplever mye på jobben at de bruker rasisma som argument for rimelig mye også.

Synes vi skal stramme inn litt og slippe inn de som virkelig trenger det og de som skriver avtaler om å integrere seg i stedet for hvem som helst...

Skrevet

Innvandrere er mennesker som flytter inn i landet, og dermed utfører prosessen innvandring. Jeg har lite i mot at mennesker flytter. Utover det er fenomenet så variert at det egentlig er umulig å ha én mening om.

Flyktningen, analfabeten og åttebarnsmoten Fadymo fra Somalia har neppe så veldig mye til felles med servitøren Johan fra Göteborg, egentlig. Selv om de begge bor på Bjerke.

Skrevet

Man kan ikke dømme en gruppe utifra andlingene til noen få.

Drittsekker kommer i alle farger.

Dessuten synes jeg innvandrerbegrepet blir missbrukt. Andregenerasjonsinvandrere er jo igrunn ikke innvandrere, de er jo født i norge. Også bruker vi ikke innvandrer om svansker dansker og tyskere f. eks.

Jeg er glad for at Norge er et land hvor vi tross alt har stor toleranse for folk med en annen kultur og hudfarge enn oss.

Skrevet

Min personlige erfaring med innvandrere fra ikke-vestlige land, er meget bra. Jeg har fått så mye hjelp til alt mulig rart. Dette er mennesker som stiller opp med et smil, og ikke forventer seg noe tilbake. Har aldri opplevd noe negativt noengang. Vi har mye å lære av andre kulturer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...