silly08 Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Hei. Er det noen som har erfaring med Grethe Roade og amming. Har en jente på 3 mnd som jeg fullammen. Lurte litt på å slenge meg på vektklubben ikke noe kurs bare for å få bort de siste 5 kg så jeg kommer ned i trivselsvekten. Er det tull av meg og gjøre det nå eller bør jeg vente til jeg er ferdig og fullamme.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har ingen erfaring, men har meldt meg på internettkurs i dag. Jeg ammer 4-5 ganger om dagen og min er 14 mnd. Jeg håper det blir fint med litt hjelp og oppfølging:) (De anbefalte at man ventet til man ikke fullammet lengre)
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Jeg ville ventet. Min erfaring er at (amme)perioden fra 3 mnd til 6 mnd krever mye av kroppen fordi barnet vokser og trenger mer melk. Personlig hadde jeg nok ikke orket noe slankeopplegg i tillegg til ammingen
silly08 Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2010 Takk for svar. Det var vell egentlig det jeg tenkte selv også.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Det er ikke anbefalt å slanke seg under amming. Miljøgifter vi får i oss lagres i fettvev. Og når vi slanker oss vil disse stoffene frigjøres og gå over i morsmelken. Derfor bør man vente til man er ferdig med amming. + at slanking kan gå ut over melkeproduksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå