Gå til innhold

Vet noen om det er vits med modningsakupunktur..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har vært inne på sykehuset med premature rier og litt åpning i uke 33 pluss 4? Det har roet seg nå etter sengeleie, men kan jeg forvente at fødselen starter litt før termin?, er det vits å ta modningsakupunktur noen uker før eller ville dere bare tenkt på det som skjedde i uke 33 som modning?? Jm sa så lite for det var så travelt da jeg kom inn på føden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å vite fordi man ikke kan utføre kontrollerte studier. Man kan jo aldri vite når kvinnene som har benyttet akupunktur ville ha født uten denne behandlingen. Noen tror på det, andre ikke. Tenker uansett at det ikke skader å prøve. Akupunktur har bevist virkning på andre svangerskapsplager, og en god akupunktur vil hjelpe deg med flere ting når du "først er der". Eks. søvnvansker, vann i kroppen etc.

Skrevet

Man vet ut fra en tysk studie at fødselen i gjennomsnitt blir 2,5 timer kortere dersom man har minimum 4 behandlinger etter uke 36.

Men om jeg ville turd å ta akupunktur når du har hatt premature rier og litt åpning så tidlig som du, nei det vet jeg ikke!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...