Gladjenta :) Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Har på følelsen, og har hatt det lenge- at våre lille søte kommer før terminen.. -om det skulle stemme, hva er FOR tidlig for henne å komme til verden? Hvilken uke regnes som innenfor normalen tenker jeg på? Håper virkelig hun holder seg enda en stund iallefall!! )) (uke 34 nå iflg UL mer 35/36 iflg egen termin)
chicomio Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har også lurt litt på det der. Men kan prøve å svare Ville iallefall ha håpet på at hun holdt seg inni til uke 37 er passert. Da vil hun ikke lengre være prematurbarn 3 uker før er kanskje også litt tidlig, men det er iallefall ikke noe i veien for om hun kommer da.
Gladjenta :) Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2010 Takk for svar!! )) Begge brødrene hennes kom 14 dager før UL termin skjønner du, og det va aldri snakk om at de kom "for tidlig" i forhold til prematur iallefall. Derfor jeg lurer...når er barna premature liksom. Gleder meg såååå til å se lille, men vil vente til hun er "ferdig" å kose seg i magen ♥
Nikki 75 Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 På ultralyddiagnostikken min står det "sannsynlig fødsel innen..."og så to uker før og etter termindato. Jordmor forklarte at alt innenfor disse datoene (omtrent hele mars måned) var innenfor normalen, og ble ikke regnet som for tidlig født eller overtid...
chicomio Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Nei, 14 dager er nok ikke for tidlig Som Nikki 75 sier, 14 dager før og 14 dager etter termin er innen normalen Ja, jeg vil også snart se lillegutt! Begynner å bli litt for utålmodig føler jeg. Er 38+4 i dag, så er jo ikke lenge igjen uansett! Men han kan godt komme nå <3
Gladjenta :) Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2010 Takker for svarene )) Da slår jeg meg til ro med at om hun kommer 14 dager eller om så 3 uker før termin (UL) så går det bra- ettersom "vår termin" er en uke før + ))
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Etter uke 37 regnes barna som fullbårne. men det er egentlig bare før uke 36 at man kaller dem premature. etter uke 34 er de felste farer borte ved for tidlig fødsel. lungene er utviklet slik at de sjelden trenger pustehjelp men kanskje litt ekstra oksygen og hjelp til å holde varmen.
rsst Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Heisann. Jeg har lest at 21 dager før og 14 dager etter termin er regnet som " til termin". kommer imidlertid tappen mer enn 5 uke før termin er det regnet som prematur..... Lykke til da:O)
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Dersom barnet er født før man er 37 uker på vei regnes babyen som prematur. Ved 34 uker stopper man ikke fødselen dersom den skulle begynne så tidlig. Da begynner det å gå bra om man føder, men det beste er selvsagt å gå til termin. ;-)
Herkules Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er enig med Vektbaby. Min første kom 36 + og var likevel beregnet som prematur så vidt det var. Jeg var ikke i tvil at jeg ønsket at nr to skulle bli lenger i magen. Det er som nevnt over sånn at de aller fleste fødsler skjer mellom 14 dager før og etter termin,
Gladjenta :) Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2010 Ja absolutt!! Håper virkelig at hun blir der til hun er klar for å komme ut Kommer ikke til å gjøre noe tiltak for at hun skal komme før termin, bare har en feeling på det Har hatt kynnere fra så tidlig, og de blir bare sterkere og mer lik rier- så modningen ser jeg for meg er igang iallefall. Har jo ikke funnet navn til lillegull enda, så hun må gi oss litt mere tid hehe
simba>>>3gutter Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Hvis man føder før uke 35 her blir man sent til Drammen. Så da vil jeg tro at de regner uke 35 som for tidlig her. Men alt etter uke 37 er jo normalt.
Helverine Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Trodde de ble regnet som premature hvis de ble født mer enn 4 uker før UL termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå