Helverine Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Jeg ser at mange er på vektestimering. Er dette blitt vanlig nå? Er det noe dere gjør på eget initiativ, el av andre spesifikke grunner?
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Er av medisinske årsaker jeg har det. Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning forrige gang så følges opp pga det. De fleste som har det har det vel av med. årsaker, tror ikke det er noe man kan be om selv. Eller, man kan jo bestille privat ul og få estimert vekt der.
Gjøkeredet③ Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Jeg skal på vekstestimering når det begynner å nærme seg termin, fordi jeg fikk en gutt på 4500 gram forrige gang, som satt seg fast, så han måtte komme på den keiserlige måten.. De vil jo gjerne at man skal føde normalt, og det er jeg up for, men da må ting ligge til rette for det.. Hvis han blir for stor igjen gidder jeg seriøst ikke å ligge i fødsel hele dagen for så å måtte ta keisersnitt igjen.. If you get my drift ) Ut må han uansett, og det er egentlig samma for meg åssen han kommer;o)
*SmurfeMamma* Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 jordmor sa til meg at det er et tilbud ALLE gravide skal få i uke 32.. denne regelen kom i 07.. så jeg må si jeg syns det er rart at det er så mange som ikke får tilbud om dette... alle mine venner og kjente har fått det...
mamman til minin Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Høres rart ut. Jeg fikk barn i 08 og verken jeg eller andre vi gikk svangerskapskurs sammen med fikk tilbud om noe sånt. Kanskje det er policyen på et bestemt sykehus bare?
Fifrildi Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Ikke noen policy på riksen heller... Jeg har vært til vekstestimering/vekstkontroll fordi jeg sluttet å legge på meg samtidig som jeg kjente mindre og svakere liv et par ukers tid. Kombinasjonen gjorde at legen henviste meg til riksen (der jeg har fødeplass) for å være på den sikre siden at babyen tar næringen hun vil ha selv om jeg hadde stoppet opp på vektskålen. (og det gjør hun, så jeg skal ikke tilbake til noe mer)
cabana Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Jeg går på vekstkontroll hver 14 dag pga SUA baby ( med en arterie i navlestreng) og derfor legger han på seg mindre...
*SmurfeMamma* Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 jøss.. her jeg bor blir man bare satt opp til kontroll i uke 32 her, etter den ordinære ULen... jeg bor i Skien....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå