Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Når og Hvordan sa du det til din mann eller typen? Søsken? De kommende besteforeldrene? Venner?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Mann: Med en gang, selvfølgelig Søsken: Har egentlig ikke sagt noe, men han har hørt det gjennom andre... De kommende besteforeldrene: ca 8-9 uker, siden vi var på besøk en uke sammenhengende og jeg bare sov.. Venner: De aller nærmeste: 5-6 uker. Resten: ca 12-13 uker. Kommende søsken, dvs mine andre barn: 12 uker
M@msen Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Mannen min med en gang:) Han var i huset når jeg tok testen:) Barna ett par uker etter dette, side jeg var så dårlig. Besteforeldre omtrent samtidig, greit at de viste, vi hadde en SA tidligere og da er det griet å vite hvis noen skulle skje,,, På jobbe tidlig osgå, siden jeg var dårlig... Nå sier jeg det til de som lurer... er 15 uker nå
*3 prinsesser* Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Til min mann, med en gang:-) Til kommende besteforeldre 8 uker på vei, hadde egentlig tenkt å vente tolv mnd med å fortelle til alle uten om min mann selvsagt, men klarte ikke holde oss lengre:-) Til to av mine beste venninner etter ca 6 uker. Til sjefen på jobben etter 6 uker fordi hun ville satse på meg på et par områder. Syns det da var rettferdig at hun skulle få vite at jeg skulle i permisjon om 7-8 mnd.
Trultetryne Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Til samboer med en gang En nær venninne med en gang Foreldrene mine etter 11 uker Sjefen på jobb etter 10 uker Mine søsken 12-13 uker Resten 15 uker
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Fortalte "alle" det med en gang:) Måtte dele den store nyheten
baby nr 3 på vei! Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Med en gang til mann og søsken. Besteforeldre fra uke 12-18 Venner fikk vite det i uke 19.
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Mann: Med en gang jeg fikk mistanke. Min mamma, pappa og to søstre: Rett etter positiv test Mannens familie: I uke 10, for da var vi på familietur. Venner: De nære etter 12 uker, Andre venner og bekjente: etter svar på fosterdiagnostikk i uke 19. Noen fikk jo vite tidligere, da magen var godt synlig i uke 12... Søsken: Vi fortalte det til storebror etter alle svar var kommet tilbake. Både han og de andre barna er så små at de ikke fikk det med seg før det ble fortalt
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Søsken? Samme dag som positiv test;) De kommende besteforeldrene? Mamma fikk vite det rundt uke 8 og pappa rundt uke 10 Venner? Tok det litt etter litt. De nærmeste vennene fikk vite det i uke 13-14.
GuttemammaTilTo Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Mannen: med en gang! Søsken: mine søsken er yngre enn meg og fikk vite det samtidig som foreldrene mine ca i uke 9. hans søsken litt etterpå. De kommende besteforeldrene: hans foreldre ca uke 10 tror jeg Venner: noen få nære fra uke 7-10, resten uke 12-13 om jeg ikke husker feil. denne gangen fikk mannen vite det samme dag selvsagt! mamma,stefar,bror og søster ca 6 uker (usikker på termin). hans foreldre uke 5 pga planlegging av ferie. 1 venninde vet det også fordi vi er omtrent blitt gravide på likt! jeg kommer nok til å fortelle litt etter litt til mine nærmeste fremover etter ul som forhåpentligvis ikke blir så lenge til. jeg skal dit for å fastsette termin. det er vanskelig å holde noe så stort hemmelig synes jeg!
Lala12 Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Fortalte det til mannen min med en gang. Nærmeste familie fikk beskjed ca uke 6-7. Broadcastet det til alle andre ca uke 13-14.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Mann: viste han Clearblue-testen og den talte for seg selv... Søsken: de er så små, men vi har snakket mye om magen som vokser og hun på 3 år skjønner at det skal bli en baby som kommer. Men jeg tror ikke hun forstår noe om tidsperspektiv o.l. Vi har sagt den kommer rett etter at vi har fått påskeegg (og påskeegg skjønner hun i alle fall) . Besteforeldre: mamma fikk vite det først når jeg brast i gråt på en veldig emosjonell dag. Da var jeg ca.5-6 uker på vei. Venner: fikk vite om det i ca.uke 14-15 siden magen begynte å vokse. Veldig glad for å ha ventet litt med å fortelle venner om det siden jeg nettopp hadde vært i mammaperm og trengte å bli sett på som noe annet enn gravid/barselkvinne/hjemmeværende noen måneder. Dessuten har det gjort ventetiden kortere.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 27. januar 2010 #13 Skrevet 27. januar 2010 Mann: Samtidig som jeg fikk vite det! Søsken: Ca 6 uker på vei (vi er VELDIG "close" Besteforeldre: 7 uker på vei (spøy som en gris og skulle reise vekk sammen i 5 døgn) Venner: Nesten 13 uker! Var på tidlig-ul først for å være sikre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå