Gå til innhold

Er det min feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite ganske langt inn i svangerskapet at jeg var gravid...

det gikk 2 mnd.

Dette var en uplanlagt graviditet.

Og på denne tiden hadde jeg noen fuktige aftener...ca 3 ganger.

Sønnen min ble født frisk som en fisk, men øregangene hans er igjengrodd, med benmasse.

Er det min feil?

Jeg sliter så med disse tankene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke din feil!!

Er han døv, eller kan dette opereres bra igjen?

Skrevet

Nei, du gjorde så godt du kunne når du visste du var gravid. Om det kommer av at du drakk eller ikke vet jeg ikke, men man kan ikke ta hensyn til noe man ikke vet eksisterer. Jeg var selv på storfest og Katie Muelua konsert tre dager før jeg fant ut at jeg var gravid i 5 uke. Om han hartatt skade av det vet jeg ikke, har termin i April, men jeg har gjort alt jeg kan for at han skal ha det bra siden jeg fant ut at han var der. Noe mer kunne jeg ikke gjort, ikke du heller. Trist å høre med gutten din, får håpe de klarer å ordne det :)

Skrevet

Det er ikke din feil. Det er utrolig mange som drikker før de vet at de er gravide. Jeg gjorde det men mine to eldste, og jeg tror det gikk bra. Den ene har eksem og den andre hadde barneastma, men ellers er de friske.

Man kan ikke spekulrer i hva sånt skyldes.

Skrevet

Nei det er ikke din feil!! Det er ekstremt mange som har drukket i svangerskapet før de visste om det. Inkludert meg selv.

Man kan ikke klandre seg selv for noe man ikke vet om, og du sluttet jo å drikke så fort du fant det ut! De som kan klandre seg selv er dem som driver med drikking og rusmidler når de vet at de er gravide!!

Trist å høre om det vesle barnet ditt, men det kunne ha skjedd for oss alle...

Skrevet

Det er ikke din feil! Og så er ikke 2 mnd så langt ut i sv.skapet. Vet om flere som ikke har oppdaget det før de var 4-5 mnd på vei.. Og så tror jeg ikke det du beskriver, kan komme ut av alkoholdrikking fra mors side. Men det er det jeg tror:)

Skrevet

Sier legene at det er sammenheng? Neivel, da er det ikke sammenheng!

Skrevet

Det er nok ikke din feil.

Har hørt om ei dame som ikke viste at hun var gravid før hun var 6-7 mnd på vei. Hun festet, brukte p-pilla og røyket frem til hun fikk vite at hun var gravid. (Hun dro til legen fordi hun trodde hun hadde en svulst i magen, hun var singel og gikk på p-pilla, så graviditet var utelukket trodde hun)

Babyen hennes var helt frisk.

Så er helt sikkert ikke din feil. Jeg drakk også før jeg viste at jeg var gravid.

Skrevet

La oss nå si at det VAR din feil. Kan du gå tilbake og gjøre det ugjort? NEI! Det du kan gjøre, er å gjøre det beste du kan for å gi din lille baby kjærlighet, oppfølging og omsorg, og vite at du gjør ditt beste for han NÅ.

(Og når det er sagt: Jeg er enig med de andre her inne: Det er ikke din feil)

Skrevet

HI her:

Tusen takk for svar alle sammen!

Det trøster litt. Jeg tror at alltid om noe går galt så leter man i seg selv for å finne hva enn selv gjorde som er feil.

I mitt tilfelle så vet jeg jo at det kan være grunnen.

Men legene har ikke gitt meg noen indikasjoner på at det kan være det.

Vel han er mekanisk døv...

altså han hører alt over 60 Db (det er en vanlig samtale)

De vil åpne øregangene når han er eldre, men vet ikke når.

Regner med i 4-5 års alder.

Så jeg håper at en dag vil han være som alle andre, og ikke ligge så langt etter i språk og annen utvikling.

(han har Høre Aperat som sitter på hodet)

Takk igjen!

Skrevet

Alkoholrelaterte skader dreier seg i hovedsak om nevrologiske skader. Du skal ha drukket temmelig tett under svangerskapet dersom barnet får synlige skader. Da er det særlig ansiktet man ser det på, barnet får bla lavtsittende ører, men ikke igjengrodde ører så vidt jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...