Gjest Sauen og ungene Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Pappaen kan ta ut permisjonen sin over tid, ikke sant? Må jeg isåfall være i jobb mer enn 50% eller noe når han tar den ut? Jobben til mannen er i en litt komplisert situasjon nå, og det passer veldig dårlig at han er borte i 6 uker. Han ønsker derfor å utsette den litt og ta en uke her og en uke der. Må disse ukene velges nå, eller kan han ta det litt som det kommer? Og må jeg være i jobb når han tar ut de ukene? Frem til høsten kommer jeg til å være hjemmeværende, jobbe helger og lese til eksamen som privatist. Og får meg neppe noe fulltidsjobb for en uke av gangen=P evt må han jo vente til høsten med å ta ut noe, når jeg er fulltidsstudent igjen... Noen som vet?
Hera Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Hos oss er også situasjonen slik at mannen min ikke kan ta 6 uker permisjon på en gang. Så her har vi løst det slik at jeg startet å jobbe noen uker før min permisjon går ut. Jeg jobber da 2 dager i uken, og mannen har da fri disse to dagene. På denne måten skal han ha fri 2 dager pr. uke nesten frem til Mai, og jeg får da noen uker lengre permisjon. Jeg starter å jobbe fullt i løpet av februar. Nei, du trenger ikke være i jobb. Legger ved en link: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fleksibelt+uttak
Gjest Sauen og ungene Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Takk for svar =) får håpe det ordner seg, forrige permisjonen måtte han si fra seg, ble for vanskelig med jobben. Men skulle gjerne ha fått tatt ut de ukene nå denne gangen, da.
rosa og en blå Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 eg jobber i b-hage. og en kollega av meg, (som er mann ja) han har permisjonen sin fordelt på 50 %. så han har fordelt permisjonen sin på 3 mnd. han jobber 2 dager i ei uke så 3 dager i neste uke osv
Fire småtroll Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Du må ikke være i jobb for at mannen skal ta ut pappaperm, det er bare om han skal ta ut mer permisjon enn fedrekvoten at du må ut av heimen Mannen min ha både tatt ut fedrekvote som tidskonto og også utsatt permisjonen, det spiller ingen tolle når han tar den eller hvor mange dager om gangen så lenge han tar den innnen barnet er 3 år. Dette er veldig fleksibelt og kan tilpasses de fleste situasjoner, det er derfor det har blitt nesten umulig å overføre fedreknoten til mamma, alle pappaer får dette til på en eller annen måte.. Men det er skjemaer som må fylles ut da, hvis han f.eks vil utsette en del av permisjonen noen uker eller måneder må han ha underskrift fra arbeidsgiveren sin på at han faktisk er i jobb de ukene han velger å utsette. Ta en tur innom nav så får du skjemaet og hjelp til hvordan det best skal fylles ut for dere.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Her ble pappaperm med førstemann tatt to dager pr. uke. Tror han tok mandag og fredag ene uken, og torsdag og fredag andre uken.
lille sprelle Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 I tillegg til det som er skrevet her: Dersom du ikke jobber, får du heller ikke lønn.... Men det er jo et valg du gjør!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Jeg var sykemeldt da han tok sin del av permisjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå