Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Vi har en sønn på 6 år som elsker å spille Wii, og han vil helst gjøre det mesteparten av tiden når han er hjemme. Vi synes det har tatt litt overhånd så vi har innført 2 spilledager i uken hvor han får spille i 2 timer. Får han besøk får han spille litt utenom dersom besøkeren vil. Det skal sies at begge foreldrene hans liker å spille diverse spill, så jeg er klar over at det ligger i genene, men dog. Jeg har en følelse av at alle kompisene hans ikke har grenser for dette. Mitt spørsmål er da, hvor mye spiller deres barn Wii, DS, Xbox osv? Er det ubegrenset eller har dere grenser? Og er deres barn like spillegale som vårt?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Vårt eldste har DS og vi har latt han få avgjøre selv hvor mye han vil spille, han sitter sjeldent mer enn en time ad gangen så vi har ikke hatt noe problemmer med det. Da han fikk DS`en var han helt gal i noen dager, men vi lot han få drive på til han ble litt lei og da ble det glemt helt i en periode!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Vi har nettopp kjøpt DS til vår datter på 6 (julegave). Og hun spilte mye i begynnelsen, men nå har det dabbet av. Er det en dag hun sitter lenge stopper vi hun. Syns ikke noe om at barn skal spille altfor mye. Vi har hatt playstation fra hun var 4 og den har hun spilt på i snitt 1 gang vær 2 uke, så ikke mye med andre ord. Her har vi som er foreldre et ansvar. Og spillegalskap ligger så absolutt ikke i genene, det ligger nok heller i spilleglade foreldre som er ivrige med å kjøpe inn det nye fra spillverden og oppfordrer barna til å spille.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Jeg tror at spilleglede ligger i genene, vi oppfordrer så absolutt ikke til spilling i tide og utide, han har Wii med noen få spill, og et spill til xbox (men de har derimot slått an så det holder). Lillebroren er ikke så opptatt av dette, men han er en helt annen type, han liker best å være ute og styre med traktorer og trillebårer. Ingen som har restriksjoner på spilling her altså?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Vår sønn på 6 har en DS, han bruker den bare i perioder. Nå om dagen er den populær, da kan han spille 15-20 min. Så finner han noe annet å gjøre så vi har ikke hatt behov for å begrense det. Men aldri i verden om han hadde fått holde på i 2 timer i strekk 2 ganger i uka, det er 4 timer.. synes det er altfor mye.. hadde tillatt max 1 time om gangen. men det er bare min mening.
Dronningen! Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Hi Tror du virkelig at spillegalskap/glede sitter i genene? Jeg heller mere til at det er tilgjengelig, det er action og at det er avhengighetsskapende.... Det er dere som er voksne som må sette grenser for hva som er greit for deres barn! Og 2 timer er vel muligens litt i overkant... (hos oss avsluttes ds ganske fort når hun ikke får det til, det samme med Wii)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå