Gå til innhold

Har 3 timer å slå ihjel i Bergen i morgen - Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 1,5 år skal på kontoll på Haukeland kl 1345 og vi lander på Flesland kl 10.10. Noen ideer til hva vi kunne slått ihjel tiden med? Må jo ha litt lunsj, og vesla burde strengt tatt sovet litt, men det har jeg ingen forhåpning om å få til, så må heller gå for aktivisering...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du henne ikke til å sove i vognen?

Shopping ? :D

Skrevet

Hvor shopper man da? Noe senter som er fint plassert mellom flesland og haukeland?...

Vant til å sove i seng eller vogn som står i ro. Stor jente og alt for nysgjerrig :-) Så da tenkte jeg å la vogna bli hjemme. Skal jo fly, så greit å slippe å måtte sende den når jeg ikke har noe annen baggasje (dagstur). Tar bæreselen bare.

Skrevet

det tar jo litt tid inn til by'n fra flesland, men akvariet eller fløyen er gode tips ja! de kan ta akkurat så lang tid som dere har. lunsj har de også på akvariet. :)

hvis dere er interessert i å shoppe litt så kan jo dere stoppe på Lagunen, der kan dere også spise lunsj, og det er "på vei" fra flesland til haukeland. der er også en stor toys'r'us, hvis vesla skal ha premie f.eks. :)

håper vesla er frisk og fin, god tur!

Skrevet

Ganske dårlige værutsikter i morra. Fløyen i snøvær er kanskje ikke så stor opplevelse?

Hvor mye omvei blir det å dra via Akvariet da tro?... Greit å ta flybuss til sentrum å gå bort?...Deretter drosje til haukeland?

Overhode ikke kjent! (jobber med saken ;-))

Skrevet

Da tror jeg at jeg heller mot Akvariet. Passe underholdene for vesla og passe rolig for mor :-) Løper til hjemmesiden og sjekker ut....

Buss nr 11(til akvariet), går den fra samme sted som flybussen ender i sentrum?

Skrevet

jeg vet faktisk ikke! men sjåføren på flybussen kan nok hjelpe deg der. :) 11 stopper i hvert fall utenfor politistasjonen ca., og på strandkaien tror jeg... men jeg vet ikke hvor flybussen stopper, jeg bor sør for byn så har aldri tatt den helt inn! sjekk ruten for nr 11 godt, for den går sjeldent, ofte ikke mer enn en gang i timen. min mor og far bor i andre enden av nr 11, så dette vet jeg godt...! det går an å gå ut til akvariet, det tar kanskje 15-20 minutter, men hvis du ikke er kjent er det kanskje litt risky. :)

akvariet er flott, det blir nok moro. :)

buss fra akvariet igjen (fremdeles nr 11 hehe) stopper utenfor shoppingsenteret Exhibition, og der stopper også mange busser som går opp til Haukeland (2, 31, og 50 trur eg).

lykke til på ferden!

Skrevet

Takk for tips. Får sjekke rutetabeller nøye å se om det lar seg gjennomføre mhp tider da. Skal se vi ender opp med lunsj i sykehuskantina og leking på et kjipt lekerom der...

Ja, ja, har i allefall ambisjoner om å ta med vesla på en skikkelig Bergenstur en gang så hun ikke bare forbinder Bergen med slemme folk i hvite frakker.... 4. gangen hun flyr til Bergen nå, og hun (og jeg) har kun vært på haukeland til nå...

Ser flybussen kjører forbi lagunen foresten, så kanskje vi hopper av der og går ammok på lekebutikken ;-)

Skrevet

Gå på Deli'kafeen på Galleriet, som er et kjøpesenter midt i byen. Denne kafeen har et lekerom med puter og sånn, slik at dere kan leke litt og få spist litt. Etterpå tar du bare 2-bussen som går fra like ved Galleriet, opp til Haukeland.

Skrevet

ja lagunen er på veien, bare ti minutter maks fra flesland, så det går fint an. :) masse butikker og kafeer og stellerom attpåtil...har vært mye der i permisjoner ja...

hadde jeg vært i byn skulle jeg hentet dere og vært privat drosjesjåfør for dagen, men jeg er ikke hjemme for tiden! :) kanskje når dere kommer på bergenstur neste gang hehe.

igjen - lykke til, og god tur!

Skrevet

Ville stoppet på lagunen jeg..spist lunsj og shoppet der...så direkte til sykehuset...Bruker bare unødvendig tid på å dra inn til sentrum...pluss er mareritt med vogn noen av stedene i sentrum..iallefall hvis man skal ta buss

Skrevet

Oi, oi, privat drosjesjåfør! Og hvem sier at damene på Dib ikke er omtenksomme og snille :-) Takk for tanken.

Skrevet

Deli kafe med lekerom notert, samt buss nr 2 - takker for tips :-)

Får la ideene synke litt inn, samt sjekke ut busstider og sånt. Så få vi se hva det blir til.

Skrevet

Med tanke på begrenset tid så kan det nok hende jeg ender opp med Lagunen ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...