Gå til innhold

Hvem sliter litt økonomisk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør de selv litt..har fast jobb men er komt i den knipa at jeg har tatt opp for mange forbrukslån... har kanskje en samlet gjeld på 300 000.

hmm...nå må jeg finne en løsning..får lån til å samle alt på en men må ha kausjonist..men ønsker ikke å fortelle sambo om dette..skammer meg sånn!!

Noen flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme knipe..Kredittkort og forbrukslån på tilsammen 300000-350000, og har virkelig ikke peiling på hvordan jeg skal komme ut av den.

Til nå har jeg klart å betale regningene til forfall, så ikke noe inkasso, men nesten all av min inntekt går til å betale regninger på lån og kredittkort. Er da ganske blakk 1-2 uker før jeg får lønn igjen og da blir det ofte sånn at jeg må bruke noe av kredittkortene for å klare meg.

Så hvis noen har noen tips til hva Hi og jeg selv kan gjøre, tas det imot med stor takk!

Kausjonist er ikke aktuelt for min del ihvertfall.

Føler med deg Hi, dette er ikke noe gøy.

Skrevet

S L U T T Å T A O P P D Y R E F O R B R U K S L Å N !!

Er det virkelig folk der ute som driver med det? Hvilken planet lever dere på siden dere tror det er kjempelurt?

Skrevet

Jeg tjener 305 000

Mannen min tjener 280 000

Vi sliter ikke økonomisk. Vi er flinke med penger, og barna våres har det veldig bra. Alt de trenger og mere til.

Vi sparer til det vi trenger, tar ikke opp lån. Forbrukslån er galskap.

Vi har 3 barn.

Skrevet

Selge litt sex kanskje?? Det er jo ikke skattepliktig, evnt svart vaskehjelp så kan dere passe på og vaske hos gamle mennesker som er senile og sikkert betaler mer enn de trenger!!

Skrevet

ehh..hvis folk ikke hadde tatt opp disse dyre forbrukslånenen, så hadde vel ikke bankene tilbudt dem heller 11.36?

Skrevet

Tosk, men hvem er så økonomisk tilbakestående at de tar opp 300000-400000 i forbrukslån? Håper ikke det er noen jeg kjenner...

Skrevet

Vi har hvert vårt kredittkort som vi bruker når det er nødvendig, og betaler ned igjen ved anledning. Hvert med grense på 20.000,- så det vil vel si at vi har 40.000,- i lån når det skjer mye på en gang og lønna ikke strekker helt til.

Dette i tillegg til et lån på hus og bil, og begges studielån.

Hvis man setter grensen der synes jeg det er helt ok å ha kredittkort, det gjør at man blir litt mer fleksibel. Men om man løser hver krise med nye lån og nye kredittkort så er det på tide å begynne å tenke seg om.

Skrevet

hehe jeg har litt over 50.000,.men det er fordi jeg på død og liv skulle ha en bil på dagen og orker ikke vente på sirupsdama i banken!

Skrevet

Det viktigste du kan gjøre er å fortelle samboer om dette. Jeg har alltid visst at jeg er elendig til å spare, og bruker mye penger på ting jeg ikke trenger, men aldri tatt opp forbrukslån. Var ærlig med min samboer, så han har hovedansvaret og har lært meg masse om økonomi. Resultatet er at vi sparer penger hver måned, og lever bra selv om vi er studenter begge to(men jobber litt ved siden av da).

Så fortell samboeren din at du skammer deg, men vil bli bedre og at du trenger hans hjelp. Hvis han finner det ut på en annen måte kan han jo se på det som et svik..

Skrevet

var da slik at jeg ønsket å høre om andre i samme situasjon...ikke få ei skyllebøtte. Veit sef at dette er utruli dumt.men har da havnet i dette uføret...og ønsker å komme ut av de!!

Så litt støtte hadde vel heller vore fint..og dere som har det fint økonomisk fint for dere men trenger ikke strø salt i såret!!

Vurderer sterkt å fortelle min sambo om dette og spørre om han kan hjelpe meg... vi skal tross alt leve ilag resten av livet! og skammer meg for at jeg skuler noe for han...

Skrevet

Jeg har ingen forståelse for folk som ikke forstår at det ikke går an å leve over evne, og som tar opp forbrukslån etter forbrukslån uten tanke for hvordan de skal tilbakebetales.

Hvis du ikke har penger nok i utgangspunktet har du hvertfall ikke råd til å betale tilbake et dyrt forbrukslån!

Skrevet

Hei HI

Du er ikke den eneste med samme problem rundtom i Norges land. Det er mange som klarer å havne i denne uløkka, kjappe og enkle lånevilkår gjør fristelsen såå mye enklere!

Har du snakket med banken din om dette? Få en time hos din rådgiver og legg frem problemet på en skikkelig måte. I de aller fleste tilfeller så kan de hjelpe deg. De kan også hjelpe deg med å sette opp en realistisk betalingsplan for deg. Det er bedre å ta opp et stort nok lån i banken for å dekke alle disse kredittlånene og få dem ut av verden, enn det er å bare betale renter på dem hele tiden.

Jeg hadde helt klart fortalt min samboer om dette dersom jeg hadde hatt pengeproblemer. Før eller siden kommer dette frem, og da ser jeg for meg det blir værre om du prøver å holde det skjult..:/ Hvordan skal du forklare at du har så stort lån (på ingenting?!)? Vær åpen og fortell han om det. Kanskje han har noen tips til deg han også??

Skrevet

Enig med anonym 11.43

Du må fortelle samboeren din om dette! Jeg vet hvordan det er å slite økonomisk. Her har vi felles økonomi, men i perioder har vi surret det til og henger etter med regninger.... IKKE noe moro nei!

Jeg ville sagt det som det var til samboeren din, spurt om han kanskje har noen gode råd og kanskje han burde ta over ansvaret over din økonomi også?

Selv om det er forferdelig vanskelig å sette seg ned og se på hva du har av lån osv må du gjøre det!

Få en oversikt over hvem og hva du skylder. Ta gjerne kontakt med de det gjelder å få en nedbetalingsavtale. De fleste gir deg det med forbehold om at du faktisk da holder avtalen;)

Jeg vet det er kjempetøft å se på det, ringe rundt osv, men det må til!!

Eller ønsker jeg deg bare lykke til- alt ordner seg for snille jenter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...