CMH Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Jeg og samboeren har vært sammen i snart 4 år, har en datter på ett sammen. Forholdet har vært en berg og dalbane, opp og ned. Krangling om bagateller ol. I helgen festet vi sammen, skulle liksom bli en koselig kveld. Han drakk FOR mye og når vi kom hjem klikka han på meg.. Trua med å kaste meg ut, kalte meg drittkjerring, og han slo til meg, både med puta og en gang med flat hånd i ansiktet. Han pissa på døra til bdet når jeg låste meg inne.. På natta sendte jeg mld til søsteren min, og tok taxi dit tidlig på morgenen ( Er her enda) Igår når jeg snakka med han husket han ingenting om hva som hadde skjedd. Er så usikker på hva jeg skal gjøre nå. Han sier han skal skjerpe seg med alt om jeg kommer tilbake, men har liksom hørt alt det før. Han er helt desperat etter å få oss tilbake, men jeg er usikker, redd for å bli alene.. Ville bare få det ut et sted..
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Pakket snippeska og stukket av. Dette hadde jeg ikke orket. Og spesielt så er det ikke ok for barn å være i en slik situasjon....... Du og datteren din klarer dere alene.
melkekua™ Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Vil ikke anbefale å dra tilbake til han før han har begynt en form for behandling. Han og alkohol går ikke bra sammen for å si det sånn. Ikke gjør noe før du ser positive resultater. Hvis det blir til det at han går ut av bildet så skal du se at du finner deg en skikkelig god kar som ser og behandler deg på en ordentlig måte ;o)
Gjest irismor Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Les igjennom innlegget og tenk deg at det var jeg som hadde skrevet det. Jeg og samboeren har vært sammen i snart 4 år, har en datter på ett sammen. Forholdet har vært en berg og dalbane, opp og ned. Krangling om bagateller ol. I helgen festet vi sammen, skulle liksom bli en koselig kveld. Han drakk FOR mye og når vi kom hjem klikka han på meg.. Trua med å kaste meg ut, kalte meg drittkjerring, og han slo til meg, både med puta og en gang med flat hånd i ansiktet. Han pissa på døra til bdet når jeg låste meg inne.. På natta sendte jeg mld til søsteren min, og tok taxi dit tidlig på morgenen ( Er her enda) Igår når jeg snakka med han husket han ingenting om hva som hadde skjedd. Er så usikker på hva jeg skal gjøre nå. Han sier han skal skjerpe seg med alt om jeg kommer tilbake, men har liksom hørt alt det før. Han er helt desperat etter å få oss tilbake, men jeg er usikker, redd for å bli alene.. Hva ville du ha rådet meg til, og tenk så igjennom hva du har svart meg. Venter på ditt svar og så skal jeg si deg hva jeg hadde gjort i samme situasjon.
CMH Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2010 Vel, er ganske vanskelig. Han sier han lover å slutte å drikke, hvis vi kommer tilbake. Hadde sikkert bare rådet folk til å bli alene om det var noen utenom min situasjon, men det er jo lettere sagt enn gjort. Det er mye bekymringer inni bildet. Ingen bhg, ingen dagmamma, og økonomien. Selv om det sikkert ordner seg om jeg bestemmer meg for å gå.
Gjest irismor Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Jeg hadde gått. Jeg var gift med en som var vokst opp i et hjem med en far som var alkoholiker. Der gikk det så langt at en av hans søsken helte zalo (mye zalo) i satsen til han far slik at han skulle bli så dårlig at han aldri drakk igjen. Hjalp vel kun 2 dager til det verste magakjøret hedde gitt seg. Du skal drite i hva han vil. Du skal ta hensyn til deg og dine barn. Vet ikke hvordan det er hjemme hos dere, men barn får med seg så mye mye mer enn det vi voksne tror. Alle barn har rett på en trygg hverdag, ikke akkurat gøy å oppleve at far er så full at han pisser på dødora fordi mor har låst seg inne. Vet at det er lettere sagt enn gjrot, men det er din jobb og la dine barn vokse opp i trygge omgivelser. Og tro meg det kommer ikke til å forandre seg hvis han ikke kommer seg inn i AA og får terapi og ikke minst at han vil det selv. Og ikke fordi han vil at dere skal komme tilbake igjen. Ham må selv ønske å leve et normalt liv hvor man ikke drikker seg sanseløs. Har en gjort det en gang så er det garantert at det vil gjenta seg. Lykke til med valget og håper du tar et valg for deg og dine barn og ikke ham.
lille sprelle Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Krev et år uten alkohol! En dråpe så er det på hue ut!
gulda Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Hva ønsker du? Du skal ikke bli fordi han ønsker det, men fordi du virkelig ønsker det og har tro på at det kan bli bedre. Det er lett å si at du bare skal dra, for det er grovt når han har brukt vold mot deg! Men samtidig så skjønner jeg at det ikke er lett å bare snu ryggen til faren til jenta di. Regner med at du ønsker at dere skal kunne leve sammen som en idyllisk familie.. Men jeg synes ikke at du bare skal flytte tilbake til ham sånn uten videre. For det første så synes jeg at han skal flytte ut midlertidig mens du kan bo i leiligheten. Den er kjent for jenta di, og det er godt for dere å ha et eget sted. Og så synes jeg at du skal stille krav, at han må få profesjonell hjelp med problemene sine, og at dere skal ta det langsomt fra der. Jeg vet om et par hvor han slo henne en gang. Han ble kastet på dør, søkte hjelp og fikk orden på livet, og nå dater de igjen. Så det er mulig. Men du må tenke over hva DU ønsker! Synes det var utrolig trist at du måtte oppleve dette. Sender deg en klem, og håper på det beste for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå