Gå til innhold

for sent å si unnskyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for fire år siden gjorde jeg noe utrolig dumt mot noen, som førte til brudd på det forholdet vi hadde på dagen..

har angret veldig mye på det jeg gjorde i ettertid, tenker på det konstant og ser på det som min livs største tabbe.

men har aldri sagt unnskyld til de menneskene det gjelder.

gjelder "bedre sent enn aldri" i ett slikt tilfelle eller er det bedre å bare la det ligge og ikke rippe opp i gamle ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri for sent til å be om unnskyldning.

Skrevet

spørs litt hva det var du gjorde vet du :-)

Skrevet

Du beskriver jo ikke situasjonen noe serlig. Vanskelig å komentere på et så lite grunnlag....

Skrevet

Må le litt av nysgjerriperer som alltid forsøker å få tak i detaljer ;)

Trenger ikke mer info for å kommentere dette. Det er, som andre har skrevet, aldri for sent å be om unnskyldning. Det er ikke sikkert du blir tilgitt, men du har i alle fall uttrykt beklagelse og anger over det du gjorde. Det er alltid positivt, selv om det kanskje ikke forandrer noe.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kunne aldri ha avvist en unnskyldning. Dersom noen ba meg om unnskyldning, ville det ha endret noe, uansett. Jeg ble stygt mobbet i ungdommen, var lenge veldig preget av det. I voksen alder ba en av de verste mobberne meg om unnskyldning. For meg betydde det veldig mye. Det forandret ikke på alle de vonde opplevelsene, men det forandret hvordan jeg føler det nå. Og jeg tilgav personen. Jeg får ingen ting ut av å hate og være bitter.

Skrevet

hehe.. nei har ikke tenkt til å utdype selve hendelsen her. :)

har ikke noe håp om at en unnskyldning skal føre til at ting blir som før, men liker ikke at jeg har latt di tingene som jeg mest av allt vil si har blitt usagt gjennom alle disse årene.

tror det er litt av grunnen for at jeg på en måte står fast ved det enda, at en del av meg ikke klarer å gå videre.. drømmer ofte om den dagen, bare at i drømmene sier jeg unnskyld der og da.. så tror kanskje at jeg i underbevisstheten "vet" at det er det som skal til for å kunne gå videre..

11.39 ja kan tenke meg at det føltes godt, at den verstingen vet at det h*n gjorde var galt, og har i senere tid fått selvinnsikt nokk til å skjønne at h*n var en mobber i ungdommen. ikke alle som klarer å se på det sånn, selv i voksen alder. :)

Takk til dere som har svart :)

HI

Skrevet

Henger meg på de andre her, det er aldri for sent å be om unnskyldning!

Jeg fikk selv ett unnskyld fra en kant jeg aldri hadde trodd for noen år siden. Da var det ett par år siden den hendelsen vedkommende ba om unnskyldning for. Jeg tilga og vi er venner igjen i dag.

Skrevet

Si unnskyld og få det ut av systemet. Det vil gjøre godt for både deg og de du har såret, selv om det aldri kan bli ugjort.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...