katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Har hatt det fra og til siden jeg ble gravid, var senest til ul i uke 12+4 og alt var topp.Er nå 14+3. Vet at det står at det vokser godt nå fra uke 14 og for oss flergangsfødende kan det gjøre extra vondt når det utvider seg, men har ikke født på 13 og 16 år så husker ikke helt hvordan det var. Kjenner liv nesten hver deg. Når den lille beveger seg tar jeg på den plassen på magen og den blir litt hard der jeg merker bevegelsen, derfor så skjønner jeg at det er bebisen. Men lurte på om andre har disse knivstikkene av og til, kommer og går, og er over på noen sekunder. klem fra meg.
Corneliuss Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Er 12+1 og har ikke merket så mye til dette ennå denne gangen. MEN vet veldig godt hva du snakker om. Jeg hadde massevis i første svangerskap. Fra ca uke 8 og periodevis hele svangerskapet. Kunne sitte helt vanlig for deretter å krympe meg i smerter. Jeg beskrev det helt likt som deg: knivstikk. På begynnelsen var det mest ned mot lyskene mens på slutten føltes det mer ut som noen tok en tynn kniv rett opp i tissen på meg. Kommer veldig plutselig og varte ikke lenge om gangen som regel (i hvert fall ikke like smertefult som det første støkket selv om det kunne stramme litt etterpå). Dette er jo bare ligamentene som strekker seg og derfor ikke farlig =O). Jeg har sikkert sluppet billigere unna denne gangen ettersom det ikke er så lenge siden sist. Er litt slappere i muskulatur og sener tydligvis. Mens du som har store barn sliter mer ettersom ligamentene dine har strammet seg helt opp igjen. =O) Det hjalp meg å være forsikt med brå bevegelser. Myk som en ballerina så får du det sjeldnere... Ikke stress rundt i huset (selv om de kan jo komme om du sitter musestille også så var det sjeldnere for meg i alle fall). Hosting og nysing var døden husker jeg... =O) Trekk beina opp mot deg før du gjør det så blir det mindre vondt. Håper du ikke får så mye fremover, katta!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2010 Tusen takk for svar!! Som du sier kommer de oftere i mage/lyske, og litt sjeldnere oppi tissen. Kommer og sjeldnere ved stillesitting, men hender da og. Er sykemeldt pga bekkenløsning, har lest at stikningene kan bli verre da. Har en mistanke om at jeg har beg.med kynnere og, slet veldig med det sist. Har og trent mye muskler (noe jeg aldri har gjort før) på spenst et år, særlig magemusklene, kan og være derfor det gjør extra vondt under voksingen (trener kun sykkel nå når jeg orker) Takk for du tok deg tid, håper du slipper unna denne gangen. klem
Corneliuss Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Tror definitivt på teoriene dine! Stemmer helt med megselv i hvert fall. Jeg hadde vanvittig med kynnere sist. Har en mistanke om at jeg har en del nå også, men vanskeligere å kjenne enn sist ettersom magen allerede har delt seg helt og er nå mye slappere (var ikke så slapp før jeg ble gravid selv om jeg så at magenmusklene ikke hadde "vokst helt sammen"). Ser det når jeg lener meg bakover for da har jeg "trekant" hele veien ned magen (altså at musklene har delt seg allerede). Dette skjedde ikke før jeg var veldig langt på vei sist. Og hadde veldig stramme magemuskler før første graviditet. Så bra at du er så flink til å trene - blir nok lettere for deg å komme igang etterpå igjen! =O)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2010 Hehe, var flink!!! Ikke så flink lenger nå, men må prøve å komme meg ned for å sykle 2 gng pr uke fra denne uka. 2 siste uker har jeg mest vært på sofaen pga kvalme....
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Jepp, har d mye i perioda og om æ nyse/hoste/reise mæ raskt! Grusomt ondt til tider Du får følge litt med, blir smertan konstant i magen kan d være uvi og e d mer stråling over lysk/rygg osv kan d være bekkenløsning, men som sagt - helt vanlig med "strekke-smerter" God bedring!!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2010 takk for det sunnybeach! Skal huske det med uvi-en men tror det er voksesmerter slitt mye med det siden 1-tri! klem
superspent75gravid Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Ja jeg sliter veldig med det. Hver gang jeg reiser meg opp, snur meg i senga, hoster eller nyser. Det er skikkelig vondt!!! Jeg har ikke bekkenløsning, men har det helt ekstremt alikevel:( Dette er min nr 2, men jeg har også trent skikkelig mye på spenst i nesten 2 år før jeg ble gravid, så sikkert derfor jeg er så ille denne gangen også.. Regner med at dette fortsetter til babyen kommer, men jeg er takk og lov frisk ellers, så jeg skal vel egentlig ikke klage:)) Litt kvalme som ikke vil slippe taket, men ellers bra:)) Jeg er 15+3 i dag og gleder meg til jeg skal kjenne ordentlig med liv... Heldig du som kjenner det:))
superspent75gravid Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Fryktelig irriterende dette her at innlegg ikke blir registrert. Det skjer meg stadig her inne!! Dytter:))
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2010 Hei på deg. Godt å høre vi er flere, blir litt betrygget da. Er magene deres og vekselvis harde/myke? Du kjenner nok snart liv du også skal du se!!! regner i allefall med det er liv jeg kjenner. Hver gang jeg kjenner en bevegelse litt over skambeinet enten på midten eller en av sidene tar jeg hånda ned og det er hardt og en kul der bevegelsen skjer.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2010 dytter litt da jeg ser d er flere med samme spm her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå