Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Her i huset er det ingen som gjør det. Verken jeg eller min mann har prøvd det. Har aldri følt behov for å prøve noe slikt. Har heller nesten ingen venner som gjør det, vet bare om ei og hun er ikke en nær venn. De hun vanker med igjen vet jeg røyker hasj og tar andre ting, så de holder jeg meg fint unna. MIstet ei venninne pga dop for ikke så lenge siden. Var helt forferdelig å se hvordan hun forsvant mer og mer. Nyrene hennes sluttet å fungere pga dopmisbruket.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 jeg og samob røyker(vanlig prince:P) jeg har aldri prøvd hasj eller noe annet og kommer nok aldri til og prøve det heller, sambo har røykt hasj for mange år siden...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Blant unge nordmenn er det kanskje så mange som 20% som røyker hasj (15 - 20 år). Blant voksne og eldre er det langt færre. Har aldri vært så opptatt av den hasjen egentlig, røkte ikke selv, men tenkte at om andre gjorde det var det ikke så farlig. Men de siste årene har jeg arbeidet med hasjavhengige (visste ikke at de fantes en gang for 5 år siden), og etter det er jeg blitt svært negativ til stoffet. Håper mine ungdommer holder seg unna.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Har aldri prøvd hasj, har ikke noe behov for å prøve heller. Har aldri røykt en vanlig røyk engang.. Samboeren min har heller aldri røyket hasj, eller vanlig røyk.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har prøvd et par ganger i ungdommen, kan telles på en hånd. Sambo har i flere år røkt alt fra 2-10 ganger i året, men sluttet etter vi fikk barn. (Han drikker ikke alkohol, så det var hans rus...) Nå er det helt utelukket, absolutt noe som hører ungdomstiden til.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Jeg gjorde det en hel del for noen år siden. Er vel to år siden sist nå. Har et avslappet forhold til det, og kommer sikkert til å gjøre det igjen om anledningen byr seg:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 aldri rørt narkotika av noe slag. har røyket tobakk, men ikke etter barn, kan drikke alkohol, men det skjer sjelden. Mannen min har heller aldri drevet med narkotika. Det er en selvfølge for meg at man ikke skal drive med like ting. Dop er dustete. Jeg ser ungdommer som ødelegger livene sine fordi de bare skal prøve litt hasj, teste litt ecstasy, se åssen amfetamin er osv osv.... De ender opp med avhengighet og ødelagte liv og kropper.... Hvis alle foreldre tar et samlet stendpunkt om at dop er uaktuelt, og har åpne dialoger med barna sine om det, og gir de gode verdier og aktiviteter å bedrive på fritida, så vil jeg tro at færre prøver dop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå