september2009+april2012 Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Hvordan liker de å ligge på magen og hvor lenge om gangen klarer de? min tass er 4,5 mnd og ligger fremdeles bare et par minutter før hun får fnatt. Kan ikke ligge å leke sånn, men må underholde og prøve å distrahere henne litt da. Før kom hun godt opp når vi la armene under henne på en måte. Nå i det siste tar hun konsekvent armene ut til siden og da kommer hun heller ikke så høyt opp. Tar ikke lange tiden da før hun ligger og dunker hodet nedi gulvet..Leste noe om at når de er ca 5 mnd så skal de klare å ligge ordentlig på magen med strake armer, og det føler jeg ikke hun gjør enda. Noe å reagere på? Hvordan er deres små? Hun er veldig sterk ellers for å ha sagt det. løfter hele overkroppen fra bakken når hun ligger på rygg, vil hele tiden opp og stå og sette (selv om hun jo er altfor liten) osv..
MathildeC Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Min er 4 mnd om en uke, hun kan nå ligge..tjaa....10 minutter? Litt varierende, kommer an på om det er første eller femte gangen den dagen om du forstår. Hun liker det ganske greit, men vi har trent ganske mye på den siste måneden (første to månedene sov hun jo nesten hele tiden!). Sammenliknet med de i barselgruppen min synes jeg hun virker litt "etter", men det er kanskje fordi hun er den minste (i størrelse) på gruppen. Jeg har en jente fra før, hun var ikke så sterk i ryggen på denne tiden, men hun var sent ute med alt motorisk. Krabbet ikke før året, gikk da hun var 16 mnd. Men er den dag i dag helt som hun skal (om enn ikke den mest eventyrlystne motorisk, he he).
Rampongi Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 piraten er 4 mnd og ei uka og kan ligge ganske lenge. 10 min tipper jeg, før hun klikker, hun har også rulla tundt noen ganger, begge veier, men har ikke helt teken på det enda. hun tålte heller ikke minuttene for en mnds tid siden, men vi har øvd mye på dette i jula og øver fortsatt. legg henne på magen flere ganger om dagen, så kommer det seg nok piraten også vil helst stå og sitte oppreist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå