Piipii Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Har så lyst til å gjøre litt mere ut av matpakkene til barna min. Syns ikke tre brødskiver med leverposte, ost og kaviar ser så veldig innbydende, hehe. Og leser om mange som er så utrolig flinke og kreative når det gjelder akkurat dette. Kan dere komme med litt ideer til meg? Og hvordan matbokser har dere til barna. Jeg skulle gjerne hatt noen som var litt delt opp, men har ikke funnet det noen steder. Og en litt annen sak, noen som har noen lette og gode smoothi oppskrifter til meg?
Rampongi Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Her er linken til matpakkemamman.. hun er helt råå!! http://matpakkemamma.blogg.no/
solita 06 Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Leste et innlegg her om en som sendte med smoothie i bhg, synes det var lurt. Masse sunde gode saker på flaske :-) Gutten min er ikke så glad i brød, men fikk i dag med smoothie, 3 kylling kjøttboller og 1 brødskive med salami. Bruker ofte små bokser fra Nille oppi den større metallboksen. Har erfart at det blir borte noen lokk i løpet av året, fint med noe som ikke koster allverden. Fyller en med kiwi, ananas, agurkskiver, kjøttboller, eller pastaskruer f.eks. Knekkebrød og porsjonpålegg er en ok variasjon. Fiskekaker eller middagsrester er og populært. Populær smoothie her er banan, frosne skogsbær/bringebær, litt eple, litt eplejuice og blåbær Biola.
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Wow! Brunostskiven jeg sendte av gårde idag blir litt kjedelig sammenlignet med matpakkemammas kreasjoner. Noen som vet hvor man får kjøpt de boksene med flere rom? De så flotte ut. Hva skjer med feks kyllingkjøttdeig og annen middagsmat når den skal spises kald. Fisk er kanskje greit, men jeg trodde man måtte varme opp kjøtt?
RachaelRay Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Tupperware har en boks med 4 rom. Den heter stor sandwich boks, du finner den på tupperware.no. Ellers har du jo de der laptop lunsj boksene, men de er ikke så høye. Jeg digger å lage spennende matpakker, og da må man ha matbokser med litt rom :-) I dag hadde pjokken med seg to skiver, ei med brunost, og ei med skinke. I tillegg hadde han en klase blå druer, en oppskåret gulrot i staver, skiver med agurk, en kiwi og en danomino yoghurt Han storkoser seg hver dag, og matpakken blir et tema :-)
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Hei Jeg så på tupperware.no, men er det en nettside der man kan bestille over nett? Prisene var også godt gjemt. Noen som har sett slike bokser i butikk? Liker å ta i det jeg skal kjøpe før jeg betaler :-)
RachaelRay Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Jeg tror ikke det går an å bestille over nettet, men det er jo mulig å bestille en vertinne, og holde party. Denne grønne boksen koster 139 kr. Har dessverre ikke sett slike i butikk, men det kommer sikkert når det blir mer etterspørsel :-)
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Skjønner, nei, noe tupperwareparty for en liten matboks blir nok litt i overkant..., men takk for hjelpen.
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har kjøpt et sett med tre "pittesmå" bokser hos nille. En avlang, en litt mindre rund og en i samme str, men firkanta. De er fine til å stappe druer, tomater o.l i. De får plass i en del av matboksene fra nille og de passer også i de fleste "matkofferter" som er så in for tiden. Så da legger jeg feks skiver på ene siden og to små bokser ved siden av med noe gøy oppi. Jeg lager gjerne: Havregrøt (tar 10 minutter om morgenen i mens jeg sminker meg, hehe) Arme riddere med grovbrød Omelett med hva som helst Eggerøre/kokt egg med røykalaks Hjemmelagd müsli med (hold dere fast:) hjemmelagd yoghurt. Er det skiver så prøver jeg for det meste å gjøre noe gøyere med pålegget, at det er noe annet enn leverpostei. Ikke noe galt med leverpostei, altså, men det kan bli ørlite kjedelig i lengden. Hvis jeg skal sende med epler, tar jeg og stapper dem oppi poser med "vakumeffekt" for å unngå at de blir brune. Finnes på meny i allefall.
Gjest sug lut Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 Ungen og alle hennes venninner har denne: http://www.laptoplunches.com/ Da sender vi med middagsrester, oliven, kjøttboller, minigulrøtter, revet ost, etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå