Piipii Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Vi har nå tatt en avgjørelse på at vi skal skaffe oss en liten hund til sommeren. Men syns det er så vanskelig å bestemme hva vi vil ha, så håpet på noen forslag her da:) Kriteriene vi har er: * Den skal være liten * Helst ikke røyte så mye * Ikke en hund som bjeffer mye * En fin familie hund Og så vil mannen helst ikke at den skal være helt hvit, hehe.
Rampongi Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 canis.no legg inn kriteriene deres i rasevelgern og vips så har dere planen klar. Lykke til med hundevalget. Er jo håpløst å anbefale en rase, men jeg har selv hatt en border terrier. Liten brun og sort terrier som har godt lynne og har ordentlige bjeff, og jeg tror jo de fleste rasene kan læres opp til å bjeffe sjelden.. Her er link til den: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=99 Min levde i 13 år og var verdens fineste lille hund, som selv trodde han var pitbull.. altså god selvtillitt!! )
wirre;o) Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Australsk terrier! http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=97
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 husk at små hunder bjeffer mer enn store... Men det har kanskje noe med oppdragelsen den får..? dachs? :-) cavaler king sharles spaniel??
3småtroll♥ Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Vi har en liten jene på 6 mnd som er blanding av tibetansk spaniel (75%) og yourkshire terrier (25%) Hun er da mest som en tibbetansk spaniel og passer ypperlig til dine kriterier! Vi hadde mye av de samme kriteriene da vi så etter "riktig" hund for oss: - ikke så stor (vil gjerne at barna skal kunne gå med henne) - glad i barn -tåler litt (barn som bråker, "koser" osv) - ikke en slik liten bjeffebikkje - glad i turer, men ikke kreve de lengste turene... - ikke røyte så mye - en ordentlig kosehund! Lola (som hun heter) er akkurat slik! Hun "bjeffer" (kan ikke kalle det bjeffing engang:) når det kommer noen, men kun til hun ser hvem det er, bjeffer ikke ellers:) Hun er en ordentlig kosehund som elsker oppmerksomhet Hun elsker barn! Jo fler, jo bedre:) Vi har 3 barn, en katt og lille Lola. Mannen min jobber etterm annenhver uke så da er jeg alene med hele gjengen de etterm. og med en på skole som skal høres i lekser, en som er 1,5 år og en huns som skal gåes med så er det greit med en hund som ikke krever 2 timer lang tur på etterm:) Det jeg har lest om tibbetansk spaniel er at gutter er generelt lettere å oppdra enn jenter, men her har vi nok vært heldige for hun er snill som dagen er lang;) Vi har aldri hatt hund før, og jeg må si at jeg var innstilt på mye mer jobb en det har blitt med lille snuppa her:)
Makko med to små gutter Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 -Tøyhund fra ikea? -Nei for å være litt alvorlig. Bjeffing og en "fin familiehund" HAR med oppdragelse og trening å gjøre. -Å velge hund ut fra kriteriene som står igjen, -liten, - ikke røyter så mye og ikke hvit...-hmmm mange, men hva liker dere, og hva skal bruke den til, hvor mye trening/tur vil dere holde på med... etc
fjollefrua Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 staffordshire bullterrier... beste familiehunden jeg noen gang har hatt.. perfekt størrelse (ca 37 cm mankehøyde, 17 kg) røyter nesten ikke pga den ikke har underull. Lettlært, men trenger en stødig hånd. Snill mot barn, tåler mye (draing i hale, ører, pels etc) Alt handler som sagt om oppdragelse og trening. Vi har hatt 4 stk av denne rasen, og kommer aldri til å velge noe annet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå