Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres da de begynte og spise selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det for vane og mate snuppa enda. Hun er akkurat 8 mnd. Det blir jo så himla mye griseri når hun skal spise selv, men jeg vet det er noe man må igjennom. Kanskje begynne nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som gidder å svare på fornuftige tråder? ....

Skrevet

Heisann

Det er like greit å begynne nå ja.

Det er alltid mye gris i starten, uansett når de begynner.

Datteren min er 13 mnd, men spiser sjelden selv, kun brød og noe middag.

Så her henger vi vel litt etter på den fronten.. hehe

Skrevet

fingermat, fra han var 6-7 mndr, han fikk lov til å prøve selv siden vi begynte med det. Skje/gaffelmat, har ennå ikke helt dreisen, og er straks 19 mndr:p La de søle, legg en avis på gulvet, kjøp en helsmekke og legg en plastikkduk på bordet;)

Skrevet

Brødmat har de spist selv fra de begynte å få det i 7 mnd alderen. Samme med middag i biter, f.eks potet og gulrotbiter som spises med hendene. Men jeg gidder ikke la en unge under året sitte å grise i seg grøt med skje jeg altså, så det har de ikke begynt med før senere..

Skrevet

Han fikk prøve selv så snart han begynte å spise vanlig mat. Han fikk en skje, jeg hadde en skje, så fikk han litt i munnen også, ikke bare på gulvet. I denne perioden blir det litt gris, det er bare å finne seg i det.

Skrevet

6-7mnd? Begynte med engang han fikk brødskive

Skrevet

Min er 14 mndr nå, snart 15 og han klarer ikke spise noe selv, han bare riner i brødskive biten eller stapper alt i kjæften på ei gang. så her blir han matet enda

Skrevet

Gutten vår begynte å spise brødskive og middag hvor det var mulig for ham å holde biter av mat fra ca 7 mnd. Han er nå 13 mnd og spiser det meste selv, unntatt mat som er såpass most at han ikke kan holde det med fingrene, da mater vi ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...