Gå til innhold

Får så dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg sier til jenta mi på 4 år (veldig ofte) på morgenen at hun må skyndte seg, for nå har vi det travelt, at vi skal i barnehagen. Og at grunnen til det er at hun sov for lenge og ikke ville stå opp når jeg vekte henne. Jeg sier at hun er treg...

selv om jeg jeg skjønner at hun er trøtt og at da går ting litt tregere...det vet jeg jo med meg selv. Hun er jo en kjempejente som egentlig er veldig enkel å ha med å gjøre, og jeg skjønner at hun kanskje blir lei seg når jeg stadig vekk maser på henne sånn. Det er jo jeg som bør vekke henne tidligere slik at vi får en koseligere stund på morningen. Jeg er nå gravid i 30 uke med tvillinger og pappan er bortreist, gleder meg til han kommer hjem om en uke nå, da har han vært borte i 2 mnd.

Håper det blir lettere når vi blir to om hjemmet igjen.

Etter at stresset mitt har roet seg, så sier jeg unnskyld til henne og forklarer at når mamma er trøtt og har blitt vekt på natta så er det lettere for å bli sur og sint og at jeg ikke mente noe med det. Vi koser da og blir gode venner igjen, men det føles nesten som hun får tårer i øynene da...

Tåler våre små sånne opplevelser??? Jeg får så dårlig samvittighet etterpå...vet at jeg bare må telle til 10 og være tålmodig, men ikke alltid det hjelper....

Er jeg en dårlig mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ingen dårlig mor... Og graviditet går over... hehe. Dere kommer bare litt senere i barnehagen. det er alt. Går ut ifra at du er sykmeldt når du er i uke 30 med tvillinger og alene med en liten en.

Skrevet

Takk for det:-) Ja, jeg er sykemeldt, og prøver å få slappet av/sove litt på dagtid, så jeg har energi til å finne på noe med henne på ettermiddagene, det har funket veldig bra i det siste.

Skrevet

Hei, enig med over her. Du er absolutt ingen dårlig mor. Synes du skal jobbe med den dårlige samvittigheten din litt, den kommer ikke til å være bra å ha når tvillingene kommer.

Ikke for å skremme deg, men husk på at når de kommer ut blir stresset og trøttheten enda sterkere. Har tvillinger selv og vet hvordan det er/var.

Det er fort gjort å måtte tilsidesette eldre barn fordi man blir rent nødt til å prioritere de små, enten det er en eller to...det er bare litt ekstra jobb med to. Men man klarer det meste med organisering...tar bare litt tid å komme inn i rutiner.

Lykke til med tvillinger, og du, gled deg. Det er noe helt spesiellt, ikke bare når de er små men senere også. Og nyt det, det hendte med meg at tiden gikk med så fort at jeg nå lurer på hvor den ble av. Det er et slags kjør uten like, mens det står på. Ta deg tid innimellom til bare kosing med dem.....og husk å sette av tid til kosing med eldstejenta også. Og mannen....og ikke minst: DEG SELV!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...