Gå til innhold

Hvor bør vi reise (syden)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til sol og sommer, antagelig i mai.

Jeg, mannen og jenta vår som da er 1 1/2 år - og mamma og pappa.

Det må være barnevennlig, helst med langgrunn sandstrand - også må det være noe annet enn å gjøre der enn å ligge på stranden... (kriterie fra min kjære... hehe). Type noen fjell å gå i, noe å se på, noen fine utflukter å dra på (gjerne med leiebil)...

Tips, anyone?

Gjerne på hotell også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Tenerife, der har vi vært mange ganger helt fra minsten var 3 mnd. Siste gang vi var der var nå i sommer og da var minsten 2 år og største 4. Begge har kost seg masse der hver gang vi har vært der. Noe av de vi har likt god der er at:

* Det tar bare 30 min med buss fra flyplassen og til hotellet.

* ca 5 min å gå til en kjempe fin langrunn strand.

* Er et utrolig fint badeland der ( ikke det som heter aqualand, men et annet som jeg ikke husker navnet på)

* To veldig bra dyreparker

* Teide, er en vulkan som absolutt er verdt å få med seg.

* På hotellet er det show for stor og små på kvelden som er veldig bra. Og Har vært perfekt når vi har hatt med barna.

Så dette er absolutt et sted jeg vil anbefale å dra til. I år har vi bestemt oss for å reise til kypros, men star tour. Så det kan bli spennende det også:)

Skrevet

vi har vært tre ganger på hotel st james på rhodos, i lardos - utrolig flott hotell, lite og vennlig, har god kontakt med ene bartenderen fremdeles selv om det er fire år siden vi har vært der :( skal tilbake neste gang vi skal på ferie, banna bein!

nå har vi riktignok aldri vært der med barn, da, men det har alltid vært mange andre barnefamilier der. det er rullesteinstrand (jeg synes det er mye behageligere enn sand...!), så hvis sand er et kriterium så er det kanskje ute...

det er kjempemasse flotte steder å dra på rhodos, en av mine favoritter er Monólithos, der er vi hver gang! fint å snorkle også, og dagsturer til både Lindos og Rhodos by er et must. i Lindos kan man ri på esel opp til de gamle ruinene som har fantasisk utsikt over byen! artig. :) man kan også ta en dagstur til Marmaris (Tyrkia) og gå på markedet. :) det går en liten tur med glassbunnet båt litt lenger nede på stranden fra hotellet, og man kan leie diverse vannsportssaker der også...

i umiddelbar nærhet til dette hotellet er en gate med en del restauranter og slike "juggelbutikker", og selve byen Lardos er ca en 20-25 minutters gange unna...men taxi er ikke noe problem (utenom barnesete kanskje?).

det står på Apollo sine sider at nabohotellets arrangementer kan oppfattes som forstyrrende, de har endel karaoke, men vi har ikke syntes det egentlig.

men som sagt, vi har ikke hatt med barn...

i alle fall - kan ikke få skrytt nok av dette stedet/hotellet. lite og rolig, rimelig nytt, kokemuligheter og kjøleskap i alle rom... kjempefint :)

kos dere på tur!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...