turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 De to siste dagene har jeg hatt litt vondt øverst i magen, rett under brystene og ned til høyeste punktet. Det kommer og går litt og kan vel egentlig like gjerne skyldes dårlig seng og sitte stillinger i helga. Også har jeg hatt et par "bølger" med kvalme og hodepine (men det er jo mye sykdommer som går for tiden). Mener liksom å huske at det kunne være tegn på svangerskapforgiftning, men det er jo bare to uker siden forrige kontroll, og de burde vel syntes da? (Blodtrykket hadde gått litt opp, men det er jo naturlig når man går opp i vekt, og urinen var helt fin). Med svangerskapsforgiftning antar jeg at smertene er konstante? Også man MÅ ha hevelser også, ikke sant? Er bare en uke til neste kontroll, så føler liksom at det ikke burde være nødvendig å ta en ekstra sjekk nå. Noen som har hatt/har svangerskapsforgiftning som kan dele erfaringer?
b77h Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har det ikke, men blir fulgt ekstra opp pga risiko. Min gynekolog har sagt at jeg skal reagere om jeg føler meg "annerledes", og noe i kroppen bare plutselig endrer seg. Og også dette med hodepine. Ville tatt en telefon til legen din eller føden, sånn at de kan vurdere om du bør ha en ekstra sjekk. Lykket til :-) sikkert ikke noe farlig, men bedre å være på den sikre siden.
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 De klarer ikke å bestemme seg for om jeg har svangerskapsforgiftning eller ikke, men for å få diagnosen må man hvartfall ha høyt blodtrykk samt proteiner i urinen. Jeg har begge deler, samt hevelser. Men så lenge jeg ikke blir drastisk værre, er det visst ikke noe farlig. Blir jo fulgt opp og får sjekket blodtrykk/urin en gang i uken.
Alltid Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 I forrige svangerskap fikk jeg diagnose alvorlig svangerskapsforgiftning. Jeg var ikke spesielt plaget med ødem!! Men hadde til slutt magesmerter som gjorde at jeg ringte føden og ble lagt inn, deretter ks. Magesmertene kjente jeg som ett belte under brystene og som ble verre når jeg trakk inn pusten.. Hadde forøvrig vært på omfattende kontroll noen få dager forut. Ring jordmor eller lege og få en ekstra kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå