Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Personen skal jo alfabetiseres etter etternavnet som står først, men jeg kan tenke meg til at det ofte skjer feil. Har dere problemer med at folk ikke finner navnet deres på lister, i databaser osv? Slik at de må søke etter det siste etternavnet (som jo blir alfabetisk feil). Oppfatter folk navnene riktig når de skal skrive det, eller må dere alltid forklare? Synes dere dette blir slitsomt og unødvendig mye misforståelser? Mannen og jeg vurderer å lage et slik sammensatt etternavn til barnet vårt, og eventuelt også ta det selv.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Det er mange som roter, men går nå greit allikevel. Barna må ha slikt etternavn nå, om det skal ha begge navna.
CJB Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har etternavn med bindestrek i mellom. Aldri vært noe problem. Kanskje vært en gang jeg har leiet film og de ikke har funnet meg i registeret, men de fant meg straks jeg nevnte bindestreken. Men som sagt ikke noe problem for min del hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå