Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 nå sitter jeg her igjen da, nesten verre enn sist jeg la ut et innlegg her, nå er jeg så fortvila at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle hverdagen. kan legge ut en link jeg hadde her for ca 1 uke siden,så dere skjønner litt. http://www.dinbaby.com/forum/thread/141294286 Nå har det seg sånn at ting har skjedd, kanskje litt for mange ting på en gang for meg at jeg kan klare å takle det. I morra skal jeg på møte med nav, for jeg skal neste mandag begynne på et 4 ukers kurs, men jeg klarer ikke å kjøre,hvordan skal jeg få nav til å skjønne det? jeg har også fått et jobbtilbud, jobb og jobb, fru blom, er arbeid med bistand da, men det er ca 1 time å kjøre herfra, en vei, og det er 2-3 dager i uka,men jeg får selv bestemme hvor lenge og når jeg vil være der...men så er det den kjøringa da...jeg klarer ikke... så etter møte med nav i morra, kommer jeg til å gå til legen min, for å få time, og hjem og prøve å skrive et brev til denne legen, og prøve å få legen til å skjønne at jeg må søke uføre...det er grenser for hvor mye jeg kan klare i hverdagen.jeg har nå prøvd å sove fra kl 23, men neida, jeg rister, og skjelver inni meg, og har så vondt i hue nå...og jeg måtte opp å få dette ned en plass... noen gode råd til meg?? .. jeg vet i allefall at jeg trenger hjelp....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Jeg ville definitivt skrevet et brev til legen og forklart i detalj om angsten du opplever ved å kjøre bil, og om ulykken. Og at du synes det er vanskelig å beskrive dette muntlig. jeg vet om ei her inne som skrev om sosial angst (?) til legen og det ble tatt veldig godt i mot. Legen sa det var bra at hun hadde klart å sette ord på det hun følte. Hvis du skal komme videre i livet tror jeg du bør henvises videre til psykolog. Kanskje var du ikke klar til å ta i mot hjelp første gang du prøvde, eller så stemte rett og slett ikke kjemien mellom deg og psykologen. Det er en del som skal klaffe, men det lønner seg å prøve. Du må også jobbe for å være åpen og klare å kommunisere ut de vanskelige tankene, øse dem ut over noen andre. Akkurat hva du er redd for og hvorfor. Mht kurset, er jeg sikker på at dere kan finne en løsning. Hvis du blir hentet av en bil med sjåfør/taxi- vil det hjelpe? Evt noe mildt beroliggende middel før du skal sette deg i bilen. Skjønne rhvor dypt denne skrekken må sitte. jeg var selv vitne til en bilulykke for noen uke rsiden, og det var temmelig sjokkartet, selv om jeg ikke var innblandet selv. Håper du tar tingene fatt, og ber legen om råd. Hvis du bare blir uføretrygdet og ikke får hjelp vil du aldri komme videre! Du må ta tak i det selv! og hvis du ønsker dte, så klarer du det!!!! lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå