Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge ventet dere etter fødselen før dere tok et glass vin e,l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini 5 1/2 mnd nå og jeg har enda ikke drukket noe alkohol. Jeg var på julebord med jobben da hun var 4 mnd men følte ikke noe behov for å drikke noe og synes det var greiere å kunne ta bilen og kjøre hjem. Jeg er ikke så veldig glad i vin og øl drikker jeg ikke i det hele tatt, så savner egentlig ikke alkoholen heller da..

Skrevet

Junior var 5 mnd før jeg smakte alkohol. Hadde ikke muligheten tidligere pga hyppig amming.

Skrevet

da jeg sluttet å amme på natt,. da var jenta vår blitt 7 mnd. men enda ikke drukket mere per kveld enn et halvt glass vin eller en øl. så ingen fest med alkohol enda. hun er snart 9 mnd nå.

Skrevet

7 uker. Nå har han rundet 2 måneder og jeg tar jeg gjerne et glass etter at han har lagt seg, for da vet jeg at han sover i minst 4 timer. Her om dagen var jeg faktisk på en liten fest, hadde pumpet meg slik at pappaen kunne gi nattmåltidet, og jeg kunne amme igjen om natta. Var greit, men også litt slitsomt, siden jeg ikke helt klarer å slappe av når jeg merker at jeg blir litt beruset. (Noe som jo nesten tar bort vitsen med å drikke alkohol i det hele tatt.) Drakk (nesten) to øl i løpet av 4 timer, og jeg tror det blir en stund til neste gang...

Generelt bruker jeg lang tid på alkoholenhetene jeg drikker, fordi jeg merker jeg er mye mer sensitiv på alkohol nå enn før jeg ble gravid, og jeg har egentlig alltid lurt på om denne regelen med å vente 2-3 timer fra en enhet til neste gang du ammer gjelder fra det øyeblikket du begynner å drikke den, eller fra det øyeblikket du er ferdig. Noen som vet..? Det har jo litt å si, om du er som meg og bruker nesten 2 timer på å drikke én øl...

Skrevet

Jenta mi er 5,5 uker, og jeg har drukket littegran vin, bla i julen. Men da har det vært snakk om mindre enn et halvt glass, som jeg bare har nippet til hele kvelden (5-6 timer). Det skal godt gjøres å få noen som helst promille av det. Jeg er nemlig veldig glad i rød vin, men har ikke noe behov for å bli full eller brisen, bare smake litt på :)

Nå vet jeg at hun tar flaske, så om jeg skal foreksempel drikke et glass eller to til maten etterhvert så kommer jeg til å pumpe først.

Skrevet

med førstemann var jeg i utdrikkningslag 6uker etter fødselen. Hadde da pumpet meg, så jeg hadde nok med melk til langt utpå dagen etterpå. Så mini fikk på flaske.

nå er nr.2 2,5mnd, å jeg har enda ikke smakt alkohol. Mest fordi vi ikke har kommet inn i noen faste rutiner enda, så plutselig finner hun ut at hun skal ha mat. Å da blir det litt dumt visst jeg har drukket.

Men vi får se, har veldig lyst på ett glass vin til maten på lørdagene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...