Gå til innhold

Noen med samme bekymring som meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid for første gang, og nå som det nærmer seg fødsel er tankene mange.. Jeg tenker mye på om alt er OK med babyen. tenker på funksjonshemninger etc.. er det vanlig å tenke slik? Alt har vært ok på kontroller hittil, men har ikke vært på noe ekstra ultralyd bortsett fra den ordinære... er det vanlig å tenke på sånne ting når man er gravid?

 

Og dessuten... er dere bekymret for hvordan dere ligger på natten? jeg er så redd for å skade babyen pga at jeg trykker mot magen, osv osv... flere som har en sånn bekymring?

 

Håper på svar fra noen litt mer erfarne enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Ikke bekymre deg. Vet at dét nok er lettere sagt enn gjort, men det er så fullstendig unødvendig å tenke slike tanker du gjør. Forsøk å dytte dem bort så fort de dukker opp! :)

Av folk jeg kjenner som har vært gravide, er det forøvrig mange som har fått slike tanker som du beskriver. (Spesielt i første svanerskap, og spesielt når fødselen har nærmet seg, og de innser at "nå er det ikke langt unna før vi får møte babyen!".) Så det er nok ganske vanlig å tenke slik når man er gravid, selv om langt i fra alle gjør det!

 

Hvordan jeg ligger på natten har jeg absolutt ingen bekymringer i forhold til. Ligger du på en måte som er ukomfortabel for babyen, så sier h*n nok kjapt ifra ved hjelp av spark og slag- ingen fare! Uansett skal det veldig mye til før babyen merker ubehag av det du gjør, enten det er løping, hopping, å ligge på magen osv - h*n ligger jo godt beskyttet inni en stor vannballong! ;)

 

Jeg lå på magen hver eneste natt forrige svangerskap! Det gikk kjempefint, jeg "fikk lov" av babyen å ligge slik uten at han protesterte, og ut kom en kjempefin liten gutt som absolutt ikke hadde tatt noen skade av min mage-ligging (han er over 5 år idag). Denne gangen har jeg forsøkt meg på å ligge på magen også nå mot slutten, men da er det en/ei som protesterer VELDIG inni der; sparker og snur på seg og spreller så jeg ikke har annet valg enn å snu meg igjen. Hehe. Litt morsomt også, hvor stor kontroll h*n har på meg i en slik situasjon.. ;)

 

Lykke til med resten av svangerskapet, fødselen og tiden som småbarnsmor! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...