Gå til innhold

20.000 i Facebook-folkeaksjon mot meldeplikt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins nå faen meg Facebook-grupper for det meste.

Gjør dere noe mer enn å bare melde dere inn i gruppen?

Skrevet

Nei, egentlig ikke,du skjønner det er på den måten at man får gjennomslag, men det er du vel ikke oppegående nok til å skjønne;-)

Skrevet

Haha! Så du melder deg inn i en Facebook-gruppe og mener at da har du gjort ditt for saken?

Godt at du er såååå engasjert da *hihi*

Skrevet

Er det en facebookaksjon FOR meldeplikt da?

Skrevet

Ja, det en facbookgruppe for det meste, så hiv deg på:=)

Skrevet

Trenger ikke det når vi har NAV som fikser den biffen.

Litt underlig er det at så mange klarer å melde seg inn i en Facebook-gruppe, men å sende meldekort det er, bu-hu, særdeles vanskelig

Skrevet

Håper du får en livstruende sykdom, der du ligger halvveis i koma og må sende meldekort, den dagen kan vi heller ta en diskusjon.

Skrevet

Helt enig med ano. over. når man greier å leite opp og finne en facebook gruppe som er mot meldeplikt greier meg kanskje å krysse av på et skjema to ganger i mnd?

Skrevet

Når det gjelder Nav, så er det vel lite de klarer å fikse, bortsett fra å snike på klienters profiler på fritiden:=)

Skrevet

Bu-hu!!

Og om du har lest om ordningen så står det følgende: "Ordningen med meldekort gjelder ikke varig uføre eller sykmeldte"

Så om jeg havner i koma så vil jeg nok bli fritatt. Men du skal ha for forsøket :D

Skrevet

Er en viss forskjell på å krysse seg av EN gang på en facebookgruppe og å krysse av 2 ganger per mnd fra en sykeseng, med så godt som null mulighet for internett. Er hjernen din pensjonert, eller har du glemt å sette kryss et sted??

Skrevet

Når du ligger halvveis i koma, så har du pårørende eller andre som tar seg av regninger, sykelønn og evt meldekort. Det har man også etter man dør. Tror du at man ligger alene på et rom og lar ALT av regninger forfalle slik at man får inkasso på nakken, eller tror du at enhver betalingsinstans vet på en mystisk måte at noen er syk og dermed slutter å kreve husleie, lån og andre regninger som kommer i posten? Da er du bra naiv.

Skrevet

Meldekortene er en diskriminering, anmeldelse kanskje??

Skrevet

Siterer videre: " I noen tilfeller er helsen så dårlig at fritak for meldeplikten er en riktig løsning. NAV kan frita enkeltpersoner fra plikten til selv å sende meldekort."

Har dere egentlig lest om hvordan dette skal fungere? Eller er dere bare sinna for at det kommer noen enkle føringer med pengene dere mottar fra staten?

Skrevet

Ja, hvis man er enig i meldeplikten så er det bare til å skrive under, men min stemme får du ikke:=)

Skrevet

Jeg går heller for HI sin link

Skrevet

Er ikke imot meldeplikt, men ser ingen grunn til å melde meg inn i en Facebook-gruppe som er for

Skrevet

Jeg gikk nylig over fra rehabilitering (ingen meldekort, utbet. en gang pr mnd) til yrkesretta attføring. Og jaggu er jeg smart nok til å klare å krysse av riktig annenhver lørdag. Man har en hel uke på seg til å få trykket "send", så de fleste bør klare å huske dette. Jeg får pengene utbetalt tirsdagen etter at jeg har sendt kortet, så om jeg ikke hadde fått penger en dag, så ville jeg fort skjønt at noe var galt, og jeg hadde fortsatt hatt tid til å sende avgårde kortet. Pengene mine har kommet i rett tid hver gang til og med...

Da jeg gikk på rehab måtte jeg levere legeerklæring et par ganger i året, det slipper jeg jo nå, så noe kontroll har det da alltid vært...

Og om folk klarer å komme seg på FB og melde seg inn i grupper, så klarer de nok meldekorta også...

Skrevet

Må visst hive meg på jeg også....

Skjønner jo at dere som er friske ikke kan forstå hva det innebærer å måtte sende meldekort.For min egen del har jeg store problemer med å huske,og jeg har hatt den oppgaven tidligere med å sende meldekort og det var rett og slett et forferdelig slit.Ofte gikk det flere dager før jeg husket på å sende det avgårde,med det resultatet at jeg ofte måtte be nav om hjelp fordi jeg selvfølgelig ikke fikk penger.Jeg skulle jo absolutt vært på nav å fått fritak...men husker jeg det?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...