Gå til innhold

Pappaperm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som vet om det er mulig for mamma å ta over de 6 ukene til pappaen? Vi hadde lagt det opp slik at vi skulle slippe å begynne i barnehage i juli, men nå ser det ut til at det blir veldig vanskelig i forhold til jobben til pappa at han tar ut 6 uker før juli... da må vi begynne i barnehage til sommeren, og det synes vi begge er så dumt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal visst en del til for at mor kan ta ukene til far. Men jeg mener det står noe om dette på nav sine sider.

Skrevet

Slik jeg har forstått det kan mor kun overta fars uker dersom far er for syk til å taa dem selv. Hvis ikke faller de bort. Det er m.a.o. vanskelig å få til...

Skrevet

det er vel 10 uker nå, ikke 6? Det skal VELDIG mye til for at det skal skje. Hvis han er selvstendig og det blir veldig vanskelig så kan det overføres, eller hvis han ikke har krav på permisjon. Jeg blir litt provosert og jeg da, at det blir vanskelig for jobben til pappaen. Ikke at jeg vet hva dette dreier seg om, men hele arb.livet er lagt opp litt sånn at det er så trøblete for pappa å ta ut perm, mens arb.giver til mødre ikke skal ha noe trøbbel med at mor er borte ett år

Skrevet

Dette bør arbeidsgiver få til!!! Er det i det hele tatt lov å nekte noen å ta ut pappaperm?

Men hva med at han tar permen i vår, og så tar du i juli?

Skrevet

Vi har 6 uker, født før 1 juli -09... Tenkte meg at noen kom til å bli provosert da, men han er selvstendig i tillegg til ansatt og er mye hjemme sammen med oss nå i vinter.. Er i sesongbetont jobb, så mye å gjøre på våren. Han kunne selvfølgelig tatt ut perm. nå, men siden jeg ammer så har vi ikke lyst til å slutte å amme før vi må

Skrevet

Da stiller saken seg litt annerledes, i hvertfall for den andelen han er selvstendig. Det er mulig dere får overført på bakgrunn av sesongarbeid og selvstendig næringsdrivende. En annen mulighet er at du tar ut ferie, da taper dere bare en uke i tilfelle, dvs hvis du har opptjent ferie da. Noe ferie tjener du opp gjennom nav, men det er ikke så mye. Det kommer ann på arb.giveren din.

Skrevet

All ferie er også iregnet :) men vi får høre med Nav hva de har å si, skal vell ha utrolig flaks hvis det går i orden, men lov å høre da. Hadde jo hjulpet godt med en uke eller tre også, har tenkt å høre med besteforeldre om det er noen av dem som har mulighet til å passe lille gullet litt i sommer da..

Skrevet

Du kan ikke få overført pappapermen til mor fordi far er selvstendig eller har sessongarbeid. Det er kun 2 tilfeller hvor fedrekvoten overføres til mor:

1: Far har ikke opptjente rettigheter

2: Far er for syk til å ta seg av barnet.

Dere kan løse "problemet" med at far tar ut permisjon nå i våres og du tar din til sommeren. Eller du kan ta ulønnet permisjon fram til barnehagestart, og far tar ut sin pemisjon på et senere tidspunkt.

Skrevet

Jeg var i jobb igjen 6 uker da snuppa var 5-6 mnd, og sluttet ikke med ammingen av den grunn! Man har rett på ammeperm, og flaske på dagtid gikk greit. Begynte også såvidt med grøt. Klarte seg fint uten pupp de timene jeg var på jobb. Et annet alternativ dere kan se på, er å ta noe av permisjonen gradert, og det er mulig for pappaen.

Skrevet

Det burde ikke være noe problem å amme og jobbe? Jeg begynte på jobbe da gutten var 8mnd, pappan var hjemme i 3 mnd. Jeg ammet hele tiden, gikk helt fint det. Så hadde jeg 2 uker perm til overs da pappan var ferdig, går fint å mixe permen litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...