Deniha Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Siden dette er det eneste forumet det er action på, så må jeg vel legge linken hit, selv om jeg må tåle alle supernegative kommentarene som jeg VET blir å komme. Men pytt pytt.... Men mitt spørsmål er ganske enkelt hvorfor alle legger seg sånn oppi skrive måten på navn? Vi skal kalle jenta vår for Ronya, alle syns det er såååååå harry å skrive Ronya med y, men hva spiller det for rolle hvordan navnet er skrevet når det utales på samme måte som RonJa? Klarer ikke å skjønne tankegangen.......:-S Grunnen til at vi skal bruke Y er at far heter TonY og storebror RomY, så da passer RonYa bedre en Ronja når man skriver navnene sammen....
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Tony, Romy og Ronya??? HAHAHA! Man skal høre mye....
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Synes det er harry, ja, men du må kalle ungen din for hva som helst for min del. Når du spør om andres meninger, må du godta at noen av dem ikke er de samme som dine. Synes Tony og Romy også er ganske harry, så navnene passer jo sammen. Men sånn vil det alltid være, folk har meninger, og når du er så modig at du spør etter folks meninger så får du ta det du får :-D
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Jeg ville ikke ha valgt RonYa bare pga de andre navnene har Y i seg. det blir for harry etter min smak. Ronja synes jeg er et vakkert navn, så det er ikke uttale jeg missliker :-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Vi har en Ronja, men jeg syns bare det er penere med en j. Hadde egentlig aldri tenkt å skrive med y, at det kunne være en mulighet. Men om dere liker det, så gjør dere jo det da.. ikke egentlig så mange som har noe med det.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 De fleste ord, også navn, har en stavemåte. Det gjør det enklere å lese og forstå. Hvorfor stave et navn "galt" bare for å være annerledes? Hva synes du om at vi kaller datteren vår Cillije. Det uttales jo Silje så det må jo være det samme.
Deniha Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2010 Gratulerer 22:50, du var den eneste her med høy nok IQ til å svare på spørsmålet jeg stillte istede for å komme med synspunkt på selve navnet, noe jeg ikke ba om, så takk for svar og kredd til deg! Jeg skjønner jo at jeg er en av få, som syns det er kult med uvanlig skrivemåte, som Yonas istede for Jonas, og Cilje istede for Silje o.s.v Og jeg mener jo at Ronya ikke er skrevet mer rett eller galt enn Ronja heller f.eks, for Ronja kommer fra Astrid Lindgren som privatperson, og Ronya kommer fra meg (og andre som har valgt denne skrivemåten) som privatperson/er. Men nå fikk jeg hvertfall svar på hvorfor noen tar sånn av pga skrivemåte, og var jo det jeg var ute etter.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Når jeg ser at barn har unødvendig innviklede stavemåter på navnet sitt, tenker jeg at her har vi et par foreldre med behov for oppmerksomhet. "Vi er i hvert fall ikke A4, bare se her." Jeg mener det er dere som tar av, ikke folk som reagerer på den pretensiøse stavemåten.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 Eeh, Ronja kommer ikke fra Astrid Lindgren som privatperson. Tror du det? Så søt du er, da :-D
Lemonia Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Sånn tenker jeg også. Og så mener jeg at foreldre som velger såpass uvanlige og vanskelige stavemåter heller ikke tenker på barnet sitt, men er mer opptatt av oppmerksomheten og å være annerledes. Det er faktisk veldig irriterende å måtte stave navnet sitt hver gang man skal si det til noen, eller oppleve at man får visittkort, papirer, brev og annet med feilstavet navn. Jeg er sjeleglad jeg slipper å hete "Ronya med Y" hele livet mitt, for det er nemlig det barnet ditt må si til alle det treffer. Hvorfor vil noen påføre barna sine slikt resten av livet når de med enkelhet kan forhindre det? SÅ viktig er faktisk ikke Ronya med Y, Ingri uten D eller hva det måtte være.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Jeg må alltid stave navnet mitt og det er utrolig slitsomt! Ønsker ikke at mitt barn skal være nødt til å gjøre det samme
Deniha Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Ronja Harde fakta babe? Og ja stakkars barn som må si 'Ronya med Y' til ett dusin mennesker igjennom livet.... Vi burde ikke ha barn... hehe, er morsomt å diskutere her inne jo! Er vel det samme som folk som må si 'Isabelle med e' eller 'Isabel med En L'... Dårligste argumentet jeg har hørt, men takk for at du prøver... Og når det kommer til at barnet selv skal stave navnet sitt, ser jeg virkelig ikke problemet..er vel ikke vanskeligere å skrive en Y enn en J er det vel?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #13 Skrevet 24. januar 2010 Signerer HI og 00:20!;-) Er mye merkelige ting dere mennesker skal kverulere om... *ler av dere*
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #14 Skrevet 24. januar 2010 Wow, Nøstebarnmamma, du framstår bare som mer og mer kverulerende og oppmerksomhetssyk.Akkurat den type forelder som på død og liv skal ha et navn som skiller seg ut.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #15 Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor blir du så sint for at andre ikke mener det samme som deg? Du er litt rar, du...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #16 Skrevet 24. januar 2010 men altså.... cillije??? den ble for dum for meg. gud så slitsomt å både lese og skrive. sorry as.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #17 Skrevet 24. januar 2010 Grusomt harry alle navnene:O Og hun vil jo måtte stave navet sitt hele livet!
Deniha Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 24. januar 2010 Ja fatisk 00:27, jeg vil på død å liv at mine barn skal ha egen personlige navn faktisk, og jeg ser ikke på det som en negativ ting. Jeg er STOR motstander mot poppisnavnene Mathias, Emilie, Linnea, Lucas o.s.v og kunne ALDRI ha gitt mine barn de navnene som ligger på topplistene. Hvor kult og unikt er det og hete Linnea om 10 år? Hvor mange kommentere hvor kult/spesielt/unikt navn du har? Jeg har selv alltid fått slike kommentarer på mitt navn, og har alltid likt det, og ja kanskje fordi jeg ER oppmerksomhetssyk? Men mine venninner som 'Silje' og 'Trine' o.s.v hørte aldri slikt, og de syns det var kjipt å bare ha ett navn i mengden...
♥Nemi♥ Skrevet 24. januar 2010 #19 Skrevet 24. januar 2010 Vi har valgt et uvanelig navn hvis vi får ei jente, så derfor skal vi skrive det akkurat prikk likt uttalelsen, slik at det blir lettere å huske. Navnet stammer i fra Irland (tror jeg) Og jeg vil ikke at folk skal putte en A der man sier E. For det blir for rart. Ble litt rotete, da jeg ikke vil si navnet:) Samme som jeg leser Ronya. Da tenker jeg navnet på en litt mer russisk måte. Jeg sier da Ronya, i stedet for Ronja.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #20 Skrevet 24. januar 2010 Ja, silje og trine lider sikkert siden de ikke fikk like mye oppmerksomhet som deg - dritkjipt... Du er STOR motstander av noen navn, men alle skal ELSKE dine harrynavn? Eeh, det er tydeligvis langt mellom liv og lære hjemme hos nøstebarnfamilien :-D
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #21 Skrevet 24. januar 2010 cillije var da ett eksempel på hvor teit ett navn kunne skrives da teita... Og EEER så typisk anonymforum å angripe navnene, når det ikke er det HI snakker om engang!:-P Hun spurte jo hvorfor man tar sånn av pga skrivemåte, så hvorfor er det bare EN person som har høy nok utdannelse til å svare på det her? HI har jo tydligvis bestemt navn og hun endrer neppe mening på navn eller skrivemåte bare fordi noen ugler sitter her inne å snerper om det. Nei N.mamma, jeg støtter deg i ditt valg av navn, er ikke mer harry enn å kalle ungen Linnea Sofie!:-)
Lemonia Skrevet 24. januar 2010 #22 Skrevet 24. januar 2010 Det er da ikke slik at om man ikke vil ha navn med rare stavelser så velger man bare poppisnavn, har du hørt om en mellomting? Jeg vil ikke ha poppisnavn på mine barn, men jeg vil heller ikke ha navn med vanskelige stavelser, og jeg kan garantere deg at sønnen min aldri vil måtte stave navnet sitt, og det er jeg glad han slipper. Man kan finne spesielle og fine navn uten at de er hverken ti på topp eller helt i andre enden.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #23 Skrevet 24. januar 2010 HI spør i hovedinnlegget: "Vi skal kalle jenta vår for Ronya, alle syns det er såååååå harry å skrive Ronya med y, men hva spiller det for rolle hvordan navnet er skrevet når det utales på samme måte som RonJa?" Dette har mange svart på, til HIs store forskrekkelse...
Deniha Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #24 Skrevet 24. januar 2010 Tydeligvis litt langt mellom liv og lære hjemme hos deg også 00:36, hvor ser du at jeg vil at folk skal elske navnene mine? Hvor ser du i det heletatt at jeg forsvarer navnene i denne tråden? Jeg gir meg vel blanke i hva fegiser som er frekke bak anonymknappen mener om mine navnevalg, JEG liker, nei, jeg ELSKER de navnene og jeg digger enda mer at så mange andre ikke gjør det, for da får mine barn ha unike og særegene navn, og det er jo nettopp grunnen til at jeg velger spesielle navn å... Nemi: Skjønner hva du mener, men jeg utaler ikke Ronja og Ronya særlig forskjellig da... Og takk til deg 00:38, du har absolutt rett!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #25 Skrevet 24. januar 2010 Lemonia: Mener du seriøst at Ronya staves vanskelig?? Hvor mange grader dysleksi har du da egentlig??:-O
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå