♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg skulle kle min gutt til bhagen en dag så skulle jeg ha på han en devold som er stort og rød- ungen skriiiiker å sier nei jeg kan ikke ha den på for sxxxxxx i bhagen sier d e jentefarge........ så sa jeg nei den e rød ikkje rosa...... nei nei nei nei nei svare ungen når eg hadde den på i bhagen så sa sxxxxxxx at d va jentefarge.. Tar såklart av å finner noe annet! leverer ungen i bhagen å spør en av di ansatte om hun kan følge litt med på disse gutta hva som blir sagt, jeg er redd mobbing...så svarer bhage damen" nei herre min hatt di er får små til å mobbe, det er bare tull" Da ble jeg såååå skuffet, ønsker jo ikke at min sønn på 4 år skal mobbes allerede.... jeg var virkelig redd... hva syns dere jeg børe gjøre?
Gjest Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 hadde ikke tatt av genseren, men sagt i fra til de voksne - eller selv snakket med den ungen som hadde sagt det var jentefarge hvis det er vanskelig for gutten din å gjøre selv,,. Unger slenger ut sånn hele tiden, og jeg synes ikke det betyr at gutten din er et mobbeoffer.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 jeg jobber på småbarn, og der har vi en 2,5 åring som har begynt med litt "enkel" mobbing av et annet barn, så de er ikke for små til å mobbe! Jeg ville ha tatt en samtale med ped.leder jeg, evt styrer, og spurt hva de tenker om saken, og hva de skal gjøre med det! For det er ikke greit at din 4 åring oppleverer at de andre sier slikt om klærene hans.
rosa og en blå Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 ertiing skjer i en b-hage. og uansett hav voksne kaller det. .så lenge barna føler seg utsatt så skal de snakast om, og de voksne må ta ansvar og følge med. villa ikke brydd meg. men om det ligger mere bak en enn sleng komentar om en genser da.
Gjest Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 ,,men hun du snakket m i bhg. burde jo snakke litt om det i samlingsstund, eller noe...
Ugl@ Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Tja..skal ikke så mye til. Jenta mi på 4 blir dødelig fornærma når noen kaller henne Klara Ku i hvertfall...det er vist ikke så festelig. Blir skikkelig sinna og sur.
Sylteflesk Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Jeg synes du skulle sagt til ungen din at det andre barnet tok feil og at det ikke er noe som heter jentefarge og guttefarge. Hvis han absolutt ikke ville ha den på, kunne du kanskje bedt de voksne i barnehagen ta dette opp med barna. Barnet ditt er ikke et mobbeoffer fordi EN annen unge sier noe teit en gang. Det er opp til deg å lære barnet ditt såpass selvsikkerhet at sånt tøv preller av.
♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2010 jeg tror ikke han er ett mobbeoffer.. men tenker at det muligens er forstadiet til den gutten som sier ting om jente og guttefarger muligens kan bli en mobber.. Skal prate med styrer i bhagen å si at jeg ønsker at di tar d opp på samling.. Nå har jeg ett meget nært forhold til mobbing, da broren til min lille dagmamma jenta ble fysisk og psykisk mobbet på skolen i 1klasse.... å sliter den dag i dag! Så jeg er litt hønete!
Odine! Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 Jenta mi er fire, og jeg har overhørt noen femåringer si "æsj" om dokka hun hadde med seg, og det synes jeg er en slags mobbing. Ei av disse jentene spurte meg også om hvordan det var å være mamma til jenter som griste til klærne hennes, og det er heller ikke greit å si, synes jeg. Så jeg tror nok mobbing foregår, men tenker at de kanskje ikke helt forstår hva de gjør når de er såpass små. Jeg var litt engstelig for at jenta mi ble mobbet av de eldste jentene, men har etterhvert fått forståelsen at det varierer hvem som blir utestengt. (det er jo selvsagt ikke greit, men det er bedre enn at det er den samme det går ut over hele tida - og de i barnehagen er flinke til å få barna til å leke sammen alle sammen) Jeg synes det er merkelig at barnehagen ikke tar det på alvor, for slikt er det viktig å ta tak i.
Glad_mor_85 Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Jo 4 åringer kan mobbe hverandre. man trenger ikke være ekspert på barn og all utvikling bare fordi man jobber i barnehage. Mange assistenter der som aldri har hatt noe særlig utdannelse og selv ikke har barn.. Ikke for å snakke stygt om barnehage ansatte, men de vet ikke alltid best. Selv er jeg 110 % fornøyd med barnehagen til våres.
♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2010 jeg må nok ta d opp på ny merker jeg... vil jo at bhagen min skal være der for mine barn, jeg leverer jo mine dyreste skatter der i håp om at di har det bra..
NyttNick Skrevet 24. januar 2010 #12 Skrevet 24. januar 2010 Mobbing er gjerne "systematisk" og går over tid mens erting er mer "tilfeldig".
Puncky med nr tre i magen Skrevet 24. januar 2010 #13 Skrevet 24. januar 2010 da er den ansatte veldig lite opplyst! Mobbing skjer på høyt nivå i barnehagen og, dog oftest blant jenter. Utfrysing, gruppering osv er ikke ukjent i barnehagen. Jeg tror så absolutt ikke dette var mobbing, sånt vil du møte mye av fremover, du har egentlig vært heldig hvis du ikke har møtt dette før... Men mobbing skjer så absolutt i barnehagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå