Gå til innhold

Baby på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at dette er ganske forskjellig, men når hadde dere babyen på eget rom? positive og negative sider med å ha dem på eget rom og på foreldres rom?

Jeg er førstegangs, og er snart i tredje trimester. Planen var egentlig å lage eget barnerom når babyen er rundt 1år, men så hører jeg om alle som skal lage barnerom nå, og ha det klart før fødsel.. Og om jeg skal male og pusse opp bør jeg jo starte nå, før hvalross tilstanden setter inn for fullt.. :P Vil jo helst ha babyen inne med oss i starten selvsagt, men tid er det vanlig at dem får eget rom? Skal jo selvsagt lage et "babyhjørne" på rommet vårt med seng og en liten kommode til ting.

Vil jo ha han der så lenge som mulig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er jo forskjellige på det punktet. Jeg har store søvnproblemer, og klarte ikke å sovne pga alle de uvante babylydene på kloss hold :-) Da nurket var 12 dager gammel - og jeg nærmest gal av søvnløshet - flyttet vi ham over på eget rom. Begge dørene åpne, null problem. Alle sov så søtt, men vi var nære nok til at jeg hørte når han våknet :-)

Skrevet

Vi la gutten vår på eget rom for tre uker siden, han er nå 5,5 mnd. Jeg fikk ikke sove på natten for jeg våknet bare han snudde på seg, nå sover vi søtt alle sammen:) Det gikk kjempefint, han reagerte ikke i det hele tatt på at han ligger et annet sted. Tror det er smart å ikke vente for lenge, for da tror jeg det blir verre å venne barnet til å ligge på eget rom.

Skrevet

Vår 8 mnd baby ligg på rommet vårt enno. Er jo anbefalt i høve til krybbedød å ha dei på rommet til 1 år. Me kan i tillegg ikkje ha åpne dører til rommet hans pga me har katt som går laust i gangen.

Eg nattammar framleis, og vil vere kortast mogleg tid vekke frå dyna mi :-) Det har vore greit med kort veg i perioden då han fekk tenner og var mykje uroleg på natta. No for tida verkar det som han slit litt med separasjonsangst, høyrer fleire på barselgruppa mi seier det same. Han byrjar å grine når eg går ut frå rommet før han har sovna, og vaknar på natta og illskrik, men roar seg i senga vår. Synes det er trygt og godt for begge partar å dele rom, men kan hende me hadde sove betre på kvart vårt rom. - ikkje veit eg.

Trur nok han vert på rommet vårt nokre mnd til.

Skrevet

Babyen skal sove på eget rom fra første dag. Vi har rett og slett ikke plass til senga inne på vårt soverom og samsoving er uaktuelt siden jeg er fryktelig urolig om natta. Tar ikke sjansen på å rulle meg over babyen!!

Skrevet

Gutten min er 9 måneder og sover fremdeles på vårt rom. Han våkner av og til på natten, styrer litt, men sovner igjen uten å gråte. Jeg tror at han grier å finne roen igjen fordi han hører oss puste og kanskje bevege oss litt, og dermed føler seg trygg. Hvis han våkner på kvelden før vi har lagt oss begynner han å gråte med en gang. Jeg synes det er helt fint å ha han på vårt rom. Av og til kommer han over i vår seng på morgenkvisten i helgene, men stort sett holder han seg i sprinkelsengen sin.

Skrevet

Jeg la tulla i sin egen seng på eget rom da hun var 12-13 dager gammel, og det var så deilig! Hun sov der fra 10-03, da våknet hun og fikk ny bleie og litt pupp som hun sovnet ved og jeg kunne legge henne i hennes seng igjen. Da var klokken som regel 4, og hun sov til klokken 9, ny bleie og mat igjen, før vi sovnet i storsenga sammen og sov til klokka 12 hvis det ikke var noe spesielt som skjedde den dagen.. :) Sånn hadde vi det til hun var ca 5 måneder og hun begynte å sove gjennom hele natta, på sitt eget rom.

Skrevet

Jenta vår er passert 9 mnd, og rommet hennes er enda ikke klart. :) Koser meg med å ha henne på samme rom, og har ikke tenkt å legge henne på eget rom før jeg skal ut i utvidet perm på nytt (pappaen er hjemme nå), da har hun passert 1 år.

Skrevet

Mitt barn er snart 14mnd å han sover rett vesidna min seng:)

Syns det er kjempe koslig og har ikke planer om slutte med det enda:)

Skrevet

Har to babyer på rommet, de skal ligge inne hos oss minst til de er ett år!

De to store barna våre lå også på rommet vårt til de var ett år. Synes det er trygt og hyggelig, og ikke minst praktisk.

Merkelig tanke at to voksne mennesker skal sove på samme rom, mens de små absolutt skal ligge aleine så tidlig som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...