Gå til innhold

For mye bekymret,blir gal!!

¸.•´¯`•.♥michelle♥.•´¯`•.¸

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor,men jeg er så altfor mye bekymret for babyen min for tiden.. vært sånn en stund nå!!

Går og tenker det ene og det andre hele tia,er så redd det ho ikke har det "godt" om dere skjønner..

Jeg har LITT hormoner for tiden så blir så fort sinna,hater at jeg blir det for er redd babyen virkelig blir påvirket.. Klarer og skjerpe meg til tider,men ofte sprekker det!! ikke bra!!

Også går jeg ofte og bøyer meg,og er redd jeg skader babyen ved og gjøre det.. men må jo liksom bøye meg å!! og selvom jeg hører hjertet dunke og jordmor sier alt er bra.. klarer jeg ikke slutte og tenke på det..

så har vurdert og spørre legen min på tirsdag når jeg skal ditt om jeg kan få lov og få en ul time til..

Tror dere jeg får det?? eller er det ikke grunn nok??

blir gal av dette.. noen andre som har det litt sånn??

Mye av det som står der virker kanskje dumt,men tenker sånn:S

hilsen frustrert mor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel - høres ut som om du har noen tøffe dager, og det må jo være helt grusomt å ha det slik.

Du må prøve å huske på at barnet blir stresset av at du ikke har det bra. Det er masse forskning som viser at mors sinnstemning i svangerskapet påvirker barnet i magen, og at det kan ha langtidsvirkning...

I stedet for å forsterke din egen frykt ved å be om ultralyd, synes jeg heller du skal ta deg en prat med lege/jordmor.

Kanskje har du ting du sliter med når du ikke er gravid, også. Ting kommer gjerne til overflaten i svangerskap. Uansett bør du søke hjelp - både for din egen og barnets skyld.

Lykke til!

Skrevet

Når var du på ul time sist da? Jeg var på ordinær ul i uke 18. Spurte jordmor om jeg kunne få en til i ca uke 33/34 med tanke på leie osv. Rett og slett for å se om alt var ok liksom. Hun skrev ut henvisningen med en gang. Var ikke noe problem.

Jeg skjønner godt tankegangen din. Jeg er ikke lenger bekymret nå, men jeg hadde en periode som jeg bekymret meg over alt mulig.

Var veldig bekymret når det gjaldt løfting, snømåking osv. Sambo hadde en operasjon i julen som gjør at han fikk løfteforbud i 6 uker. For meg vil det si at jeg må ta absolutt alle tunge løft, som vedbæring osv. Pluss alt av vanlig husarbeid, hundelufting osv.

Jeg var da veldig bekymret for at jeg skulle føde for tidlig. Jeg er nå i uke 36 og det er fremdeles meg som må ta alle løftene, men nå vet jeg iallefall at ikke det er fare for livet til vesla dersom jeg går i fødsel nå. Så lenge jeg kjenner så mye spark som jeg skal og ikke får smerter osv så tar jeg det med ro og tror at alt er iorden.

Jeg tror nok ikke du har noe å bekymre deg for egentlig heller. Lytt til kroppen din, den pleier å si ifra dersom du må begynne å roe deg ned :-)

Skrevet

Du er nok ikke alene om å ha det sånn nei.. Vi er noen hormonelle bomber om dagen, og det med bekymringer er jo også veldig naturlig... Store omveltninger i livet dette her.. Det koster ingenting å spørre om en ul til. Ellers kan du jo også bestille en hos privatpraktiserende gynekolog hvis du har den muligheten....

Lykke til videre!

Skrevet

var på ul sist i uke 26,3d ul,er nå i uke 34... håper jeg får det når jeg spørr.. tror det er det eneste som virkelig får roet meg ned!!

har mått ta tunge løft osv selv og pga samboer jobber så mye,så har blitt sånn!! alle sier at jeg nokk ikke trenger og være bekymret og prøver og tenke det selv,men er søren meg vansl\kelig når du har fått for deg en ting. hehe.

jeg pleier og være flink til og sette meg ned og slappe av i ett min om jeg merker magen blir sånn støl på en måte,at den sier ikke bøy deg sånn f.eks.. men er di små tinga som setter seg som man tenker på.. kjenner liv inni der,så er så idiotisk og være sånn men..

jeg har til og med begynt og bli sånn at jeg våkner hver natt for og kjenne etter liv.. er bare gla jeg ikke er redd for og føde jeg.. off,hehe..

vel,det ordner seg nok, :) tusen hjertligg for svar,enn blir litt roligere og høre hva andre har og si!!:D

Lykke til videre dere og, i sv.skap og fødsel.. og tiden etterpå:)

Skrevet

høres ut som meg .... :( skikkelig stresset å bekymret til tider.. !! så jeg vile gjort som hun andre skriver her :):) nå har jeg det fnt! men føler meg som en mistenksom dektektiv på alt enkelte ganger :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...