Gå til innhold

noen som har studert sosiologi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har sosiologi i dette semesteret sammen psykologi. og det er jo interesant på mange måter. men jeg er ikke helt sikker på hvordan man forholder seg til dette på eksamen. digger forelesningene å ler meg igjel! men føler at alt er som en litt udefinerbar suppe.

hvordan er eksamensoppgaver i sosiologi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare tatt grunnfag i sosiologi, men det er ganske komplekst fag kan man trygt si ja ;)

Nå er det ca 6 år siden jeg studerte det, så jeg kan ikke helt huske eksamensoppgavene. De vi fikk var for såvidt ganske konkrete. Ene faget var statistisk metode, eller hva det nå var det het. Det er jo som matematikk. Kan du utregningsmetoden og formlene, så er det piece of cake.

Husker vi fikk spørsmål om mcdonaldisering, samlebåndseffekten, individualisme.. Nei, du verden, ser ut til at de oppgavene er gått i glemmeboken. hehe:)

Skrevet

Jeg hadde sosiologi som fag (10 studiepoeng) i fjor. Veldig spennende fag, lærte mye :)

Sikkert litt svevende i starten, men det blir bedre.

Skrevet

ja om vi får sånne oppgaver som foreksempel mcdonaldisering så skal det går bra. for da er det litt mer konkret en det jeg turte å håpe på... hehe

jeg tror det må være et fag det er vanvittig gøy å forelese innen, det ihvertfall gøy å høre på :)

Skrevet

Tar du begge deler så har du sikkert oppdaget at mens psykologi i hovedsak går på indivdet, så går sosiologi på samfunnet.

Eksempel på oppgaver så vidt jeg husker er ifht f.eks. marx og arbeid sett i forhold til den nåværende utviklingen av f.eks. folketrygden osv.

Skrevet

så godt å høre at det blir bedre :) for det er litt sånn flytene :)

det er bare 10 poengsfag her også. men det er ikke så lenge til eksamen så jeg må være temlig eksamensrelatert i lesingen

Skrevet

ja det vet jeg :)

det hørtes veldig eksamensrelevant ut for oss ihvertfall, da vi jo tross alt har om velferdsamfunnet som hovedtemaet for hele studieforløpet.

marx har jeg ikke lest noe om enda, men det dukker vel opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...