Gå til innhold

Urinveisinfeksjon på 2 åring.. Hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til lege for en uke siden med min 2 åring, der hun fikk påvist urinveisinfeksjon. Hadde crp på 28 (noe som ikke er særlig høyt) mye bakterier i urin. Hadde i 1 uke hatt feber av og på, vondt på nettene etc. Fikk Bactrim. Ble bedre- helt god (uten feber) neste dag, har gått på dette siden. Men nå i dag er feberen tilbake for fullt 40 i kveld, hun gråter og sier hun har vondt i ryggen. Holder hennene sine på hver side av korsryggen (der hvor nyrene er). Skal til lege i morgen, men hvor vanlig er det at hun får symptomer tilbake før antibiotika kur er ferdig? (hun har 3 dager igjen av kuren)

Det virket jo som om den hjalp, og jeg trodde hun var frisk. Er redd for nyrebekken betennelse. Noen erfaringer med deres barn ved urinveisinfeksjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er så fælt. Datteren vår ble innlagt på sykehuset pga uvi, legen fant ikke ut hva det var så hun ble dehydrert.

Men vi fikk noe som het selexid.

Har du fått sjekket hvilken bakterie som forårsaker uvien?

Skrevet

Nei, jeg aner ikke hvilken bakterie.. Legen sa: "oi!" når han så resultatene av urinprøven. Så det var nok mye utslag.. Er så fælt når hun er så liten, hun kan jo ikke fortelle meg skikkelig hvor vondt det er, hvor det er vondt etc..

Skrevet

Hør med legen imorgen om du kan få selexid. Hvis det er uvi hun fortsatt har.

Overlegen på sykehuset sa at det er flere medisiner mot uvi, men han ville at vi sku prøve selexid pga den tok omtrent alle bakteriene som kan forårsake uvi.

I vårt tilfelle var det e-coli. Jenta vår var 10mnd da, og begynte å bæsje på seg om natten og sov videre. Så vi fant jo ikke ut dette før på morgenen, og da fikk jo e-coli bakterien funnet seg frem i urinveiene.

Skrevet

uff!..høres veldig ut som nyrebekken betennelse.:( Har selv vært veldig plaget med uvi og nbb og det er ikke godt.! håper hun får god hjelp fort!

Skrevet

om du leser dette ...så vil jeg bare si det det at om hun har fått smerter ved nyrene så kan det godt være nyrebekkenbetennelse...men med 40 i feber er kansje dette på vei til og utvikle seg til noe som kalles sepsis på en måte en blod forgiftning i kroppen og det er ikke bra ...hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet legevaktten asap.. for om hun er det så må hun legges inn på sykehus og få antibiotika inntravinøst. veldig viktig

er ikke for og skremme deg men for og hjelpe deg ...har hatt det jeg

Skrevet

og det vil i tilfelle si at antibiotikaen ikke har klart og ta bakterien ordentlig.

Skrevet

Tusen takk for svar, alle 3! Var hos legen i dag, og hun hadde fortsatt utslag på urin, og litt forhøyet crp. Men ingen nyrebekkenbet HELDIGVIS!!!!!. Fikk ny antibiotika, (den en av dere nevner). Var e-coli bakterie som hadde forårsaket uvi..Så den antibiotikaen jeg fikk hadde ikke virkning. Så nå håper jeg hun er bedre i morgen. Hadde ikke så høy feber i kveld, og drikker mye og er i ganske godt humør:)

Skrevet

Så bra =)

Godt å høre hun er på bedringens vei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...