Gå til innhold

Urinveisinfeksjon på 2 åring... Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til lege for en uke siden med min 2 åring, der hun fikk påvist urinveisinfeksjon. Hadde crp på 28 (noe som ikke er særlig høyt) mye bakterier i urin. Hadde i 1 uke hatt feber av og på, vondt på nettene etc. Fikk Bactrim. Ble bedre- helt god (uten feber) neste dag, har gått på dette siden. Men nå i dag er feberen tilbake for fullt 40 i kveld, hun gråter og sier hun har vondt i ryggen. Holder hennene sine på hver side av korsryggen (der hvor nyrene er). Skal til lege i morgen, men hvor vanlig er det at hun får symptomer tilbake før antibiotika kur er ferdig? (hun har 3 dager igjen av kuren)

Det virket jo som om den hjalp, og jeg trodde hun var frisk. Er redd for nyrebekken betennelse. Noen erfaringer med deres barn ved urinveisinfeksjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med uvi hos barn, men hos meg selv- masse erfaringer! Virker som om kuren hjalp ja, men hvis hun har gått en uke og det nå har blusset opp kan det være at hun burde hatt en annen type antibiotika? Høres jo faretruende ut som nyrebekkenbetennelse om hun ha rvondt på sidene nederst på ryggen, ja. Jeg ville absolutt ringt legevakta og hørt, selv om dere har legetime i morgen. Man skal abs ikke spøke med nyreb.betennelse hos voksne, så da vil jeg tro det er enda viktigere å få sjekket dette ut raskt hos et barn. Huff, ikke noe gøy å være mamma til syk pode. God bedring!! Ring legevakta nå, så får du ihvertfall sjelefred i natt, og kan sove m god samvittighet om dere får beskjed om å drøye tiil i mrg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...