Gå til innhold

Sønnen min har vannkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor, 30 uker på vei..

Hva gjør jeg for å beskytte meg mot smitte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sende han over til oss, slik at han får smitte sønnen min. I disse 3 årene han har gått i bhg, så har det vært vannkopper 2 ganger. Men ikke blitt smittet noen ganger. Selv da en gutt på legevakten som hadde vannkopper, hostet han i ansiktet da dem lekte sammen.

Skrevet

Nevøen min hadde vannkopper for noen uker siden, uten at foreldrene hadde merket det.. Han var her i 30 min før jeg fant det ut og sendte han hjem.. Jeg har ikke hatt vannkopper, mamma dro meg med på sykebesøksrunde for at jeg skulle få det som lita, men skjedde ikke..

Men man kan jo bli veldig syk om man blir smittet når man er gravid.. Og imunforsvaret er ikke på det beste for tida.. Så lurte på om noen visste noe lurt for å unngå smitte? Og kunne svare på det spml? :)

Skrevet

Hva med å ringe legevakten og høre med dem? Du trenger ikke å ta turen ned dit, bare ringe og høre om dem har et råd eller noe på lur.

Skrevet

Har jo såklart vært på internett og sett etter info, legevakta sa bare at jeg skulle unngå å berøre vannkoppene og unngå dråpesmitte.. Er jo greit nok, men lurte litt på hva andre gravide har gjort :)

Skrevet

Er du sikker på at du ikkje har hatt vannkoppar som barn?

Om du ikkje har hatt det bør du ikkje få det, mest fordi det kan vere svært farleg for babyen om den skulle bli født mens du er smittsom.

* få guten din til å hoste/nyse i papir (om han er stor nok)

* ikkje suss på munnen

* bruk eingongshanskar når du smører inn utslettet/steller han

* innbiller meg at å desinfisere hender, handtak, vask, spring, toalett osv ofte kan hjelpe, samt å lufte mykje så ikkje det blir heilt "tett av sjukdom" i lufta du pustar inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...