Gå til innhold

Jeg blir så irritert på ei "venninne"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er en felles venninne av meg og samboeren. Hun og samboeren min hadde en greie en gang for mange år siden. Lenge før jeg og han viste om hverandre. Greia endte i en graviditet,der samboeren min var en av 3 mulige som kunne være far til barnet, hun tok abort.

Etter at jeg og samboeren ble sammen, og spesielt etter vi ble gravide, har hun sagt: "når jeg var gravid med .." eller "når jeg og ... var gravide" omtrent hver enda gang vi møtes! Blir så irritet, ja det har skjedd. Men hvorfor ta opp det hele tiden?!

Samboeren min har prøvd å prate med henne, har spurt henne flere ganger hvorfor han plutselig har blitt den som skulle vært faren og hvorfor hun nevner det så mange ganger, men han får ikke noe spesielt svar ut av henne..! Ender bare med at hun holder seg unna oss i flere uker, tar ikke noe kontakt overhodet. Og hun kaller seg min bestevenninne?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får si det til henne neste gang hun sier det. "Jada, jeg vet. Du har sagt det før" og håpe at hun slutter

Skrevet

Forstår deg godt det kan være irriterenes... Ei veninne av meg som var sammen med samboeren min 1 uke(før det var noe mellom meg og han) så når jeg og han ble sammen så kunne hun ofte gå og si at ja når jeg og xxx var sammen...

Unnskyld meg, men den uka de var sammen hadde hun aldri tid til han(alltid stallen og skole osv osv) de hadde vel kansje 2 helt vanlig småkyss den uka de var sammen, aldri noe mer. Men likevel gikk det i når jeg og xxx var sammen....

Jeg konfronterte henne med fakta, tok henne skikkelig, sa rett ut " wow dere var sammen 1 hel uke hvor dere hadde maks 2 kyss, du hadde jor aldri tid til han så ikke rart det ble slutt og ikke funket mellom dere" pluss en del mer ang hva familie og andre venner hadde sagt til henne..

Så hadde jeg vert deg hadde jeg konfrontert henne med fks " du er jo ikke sikker en gang på om det var han som var pappen og desutten tok du abort, vi skal beholde dette barnet så nå skal han defentivt bli pappa." eller om du har noe bedre selv:P Men ta henne skikkelig neste gang hun nevner det og bruk ting ang den graviditeten mot henne.

Skrevet

Når hun begynner

-Da jeg og xxx var gravid.....

Så avbryter du med

-Nåja, du og xxx, det kunne like gjerne være deg og yyy eller ppp

eller:

-Nåja, nå er det vel ikke sikkert at det var xxx som hadde smelt deg på tjukken, du hadde jo en del andre potensielle fedre

Skrevet

"Jada, jeg vet. Du har sagt det før" ...det sier jeg hele tiden når en venninne av meg skal gjenforteller samme historier flere ganger. Funker kjempe fint hver gang :)

Skrevet

Jeg har prøvd den der! Men da kommer hun med "ja, men jeg har fått tenkt litt og det må være xxx sitt barn, for det er det eneste som passer med tiden"

Altså, hun er en person som på en måte lyver for seg selv, f.eks om hun hadde vært overvektig, men selv syntes at hun hadde vært undervektig, hadde hun holdt på det. Om dere forstår hva jeg mener..

Veldig irritertende person å diskutere med:P

HI

Skrevet

Men så si det slik som første anonym sa: når venninna di begynner å prate om det temaet, så sier du rett og slett: ja, du har fortalt det før.

Skrevet

Kaller dere virkelig disse for venninner?

Hmm.. Høres ut som de har litt behov for å markere seg..

Skrevet

Og det er grunnen til at en aldri bør deite innenfor vennegjengen eller venner av venner osv ...

Bare tull og tøys, og "gni-det-inn" opplegg etterpå hvis det er noen som er litt sjalu eller som veldig gjerne vil ha oppmerksomhet av en av dere.

Skrevet

Hm, jeg tror jeg ville fått tak i en brosjyre fra et sted der man kan gå for å snakke om sånne ting, fks Amathea, eller evt bare telefonnummeret deres

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003

og gi dette til henne neste gang, og si følgende; "Jeg tror aborten du hadde den gangen for mange år siden virkelig ligger på samvittigheten din, og du må oppsøke hjelp, sånn at du kan få lagt den bak deg. Her er et telefonnummer til et sted som heter Amathea. Der kan de hjelpe deg sånn at du kan gå videre med livet ditt, ok?"

Så tror jeg hun slutter å snakke om dette til deg.

Skrevet

Kanskje du skal snu litt på diskusjonen og si "Huff, fælt å tenke at du faktisk kan ha drept barnet til XXXXXX, og søsken av XXXXXX!"

Skrevet

Vil dere kalle henne en venninne?

Er dette grunn nok til å kutte ned på kontakten eller kutte helt om hun ikke slutter? Eller er jeg veldig hårsår nå?

Skrevet

Denne dama har tydligvis problemer med aborten hun tok.

Det er der det ligger. Stakkars dame.

Skrevet

Høres ut som om denne "venninna" di er misunnelig og skulle ønske hun var gravid med samboeren din og han var hennes, hennes, HENNES...

Skrevet

anonym 17.40

Jeg og min veninne har vert veninner siden vi var små, så er nok derfor jeg enda kaller henne veninne,.

Som jeg tror med både din "veninne" og min "veninne" så ligger det noe sjalusi bak der...

Ser det godt på veninna mi iallefall, da hun sa før jeg og xx ble sammen så var det siden jeg var gravid så ville det bli vanskelig for meg og få type så jeg burde bare bli sammen med bf igjen så jeg slapp og være alene resten av livet...

Og slik hun har oppført seg tiden etter jeg og xx ble sammen... (altfor masse som har skjedd på de 1,5 åra..)

Så tror nok veninna de er sjalu, om hun kommer med at hun har tenkt litt på det og at med tidspunktet så er det nok xx(din samboer) som hadde vert faren, så si videre at det er ikke noe du kan vite 100% sikkert. og som noen andre sa her, om du ikke er komt over aborte så burde du søke hjelp og få snakket ut om dette. noen ting må man legge bak seg...

Skrevet

Ja ha?

Kutt kontakten, da, hvis det plager deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...