Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Hvordan vil du definere hva som kalles baksnakking og ikke? Eks: Jeg har en i familien som har psykiske problemer, hender jeg diskuterer denne personen med andre i familien, bekymringer o.l, er dette da baksnakking?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Baksnakking er for meg et negativt ladet ord. Baksnakking kan skje i forskjellige type grader: fra sverting, ryktespredning og den slags til mer uskyldig utblåsning for frustrasjon eller at man er bekymret for noen eller noe. Et annet kriterie er at man kvier seg for å ta det opp, eller fortelle det til den baksnakkinga gjelder. Når folk snakker positivt om noen, så kaller jeg det ikke baksnakking, selvom vedkommende ikke vet at han eller hun blir snakket om.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Hvis man sier noe OM et menneske som man ikke kan si TIL det. Men av og til er en frustrert på noen og bare må ha det ut til noen, ikke alle det er like lett å snakke til heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå