Gå til innhold

Dere som ikke skal amme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har bestemt dere for at dere ikke VIL amme barnet, hva sier dere til jordmor/dem på sykehuset når dere skal føde?

De pleier jo å sette barnet opp og inntil mors bryst med engang det er født, så hvordan blir det for dere som ikke skal amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man sier ganske enkelt at man ikke skal amme ikke noe mer hokus pokus enn det. selv ønsker jeg at de tørker av alt blodet å gørra før jeg får barnet. men det er meg. sist så fikk far æren av å holde barnet først. sansynligvis blir det slik denne ganga også.

Skrevet

Barnet blir fortsatt lagt på morens bryst. Det har ingenting med melk å gjøre, det har med tilknytning å gjøre. Man legger barnet godt inntil brystet selvom man skal gi flaske.

Hvorfor så dømmende HI?

Skrevet

Hvorfor så dømmende??

HI

Skrevet

Var vel ingenting dømmende med det innlegget der:)

For alt vi vet, har hun ingen planer om å amme selv!

Skrevet

Jeg har faktisk ikke tenkt å amme selv..Derfor jeg laget innlegget vel! :)

HI

Skrevet

Men hvorfor bestemmer dere på forhånd at dere ikke skal amme? Dømmer ingen, bare lurer :) Selv ble ammingen ingen positiv opplevelse så ga opp når småttene var mellom4 og 6mnd.

Skrevet

Ønsker rett å slett ikke å amme, mye greiere med flaske og da kan pappaen også få ta del. syns ikke det frister å sitte med brystene i fri luft over alt. å for å ikke glemme kraftig brystbetennelser å bryst spreng. nei jeg kjører flaske fra dag en å får melkestopp tabletter på føden så jeg slipper å få melk.

men for all del de som ønsker å amme må gjerne gjøre det for min del så lenge jeg slipper. jeg vil heller benytte barseltiden til å kose meg enn å grue meg til neste amming.

Skrevet

Jeg synes det er koselig å amme jeg:) Og det er en veldig fin måte å gå ned i vekt på! Hun legger på seg og får i seg alt hun trenger, mens jeg raser ned i vekt-en perfekt kombinasjon.

Skrevet

Jeg skal amme, men hadde vel egentlig vært bedre dersom jeg ikke hadde gjort det med tanke på enkelheten.

Jeg er en av dem som rett og slett ikke takler å amme i offentlighet. Heller ikke blandt venner og annen familie enn bf. jeg har ikke noe imot at andre gjør det, har bare en sperre mot å gjøre det selv. Blir nok en del pumping her i huset ja...

Skrevet

Jeg bestemte meg før fødsel at jeg ikke skulle amme. Bare å si ifra til jordmor så skriver hun det på papirene dine. Ingen problemer.

Skrevet

Da er dere ikke klare til å få barn. Vet dere hvor stor del av det å få barn dette med amming er?? Jeg skjønner det hvis det ligger dypere grunner bak, men er det bare det at dere ikke VIL, fordi dere ikke orker, vil ha større frihet, ikke vil vise puppene...da burde dere vokse opp en smule før dere blir smelt på tjukka, altså.

Forresten, hvorfor må du amme offentlig? Husker ikke mange gangene jeg gjorde det. Kan gjemme seg bort, vet du.

Skrevet

Har du forsøkt å amme, HI? Eg skjønar at folk kan gje opp amminga pga problem, men skjønar ikkje heilt om ein bestemmer seg for å ikkje amme utan å prøve. Eg hadde problem med amminga i starten, og måtte spe på med flaske den første tida. Var såå deilig då me kunne sleppe stresset med kokinga av flasker og tillaging av mme. Melka er alltid til stades i rett temp og klar til inntak :-) Er jo og veldig greit å kunne roe babyen med pupp om den skrik. Har amma nokre få gonger på ammerom på senteret, men elles ikkje offentleg amming. (om ein ser bort frå at eg har site i bilen diverse stader og amma, men trur ikkje nokon har sett kva eg har halde på med) Er veldig greit om babyen tek flaske i tillegg, slik at pappaen kan vere litt åleine med den, så berre å øve på det innimellom.

Vel, vel. Lykke til med babyen anten det vert flaske eller amming. Du er nok ei god mor for h*n likevel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...