Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt? Er det stor forsjell fra forrige svangerskap?


mor fra Averøy

Anbefalte innlegg

Jeg syns magen min har blitt stor,- men vekta holder seg på normalen enda.

 

I mine forrige svangerskap gikk jeg opp tre-fire kilo de første fire mnd. for deretter å rase opp i vekt. 18 og 20 kg opp.

Nå er jeg selvfølgelig forsiktig, siden jeg vet hvor tungt det er å få ned vekten, men er det noen som har veldig ulikt vekt-resultat?

 

Kan jeg lykkes med lavere vekt denne gangen? Eller er det meg som bare blir så tung? er ca 62-65 til vanlig.Synes at jeg var både aktiv og spiste sunt i med de to første.

 

Dere skjønner vel kanskje at jeg håper på en mer moderat vektøkning denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, eg har gått opp 3kg og er 17 uker på vei.

Eg fekk ein brosjyre frå legen min om mat og mosjon under svangerskapet, der står det ein nokre fine tabeller over normal vektøkning under svangerskap (fra uke til uke). Eg kan legge dei ut til deg om du vil? De er basert på BMI. For damer med normal BMI (mellom 18,5-24,9) er det vanleg å legge på seg 10-15kg, men det er stor variasjon mellom hver enkelt så du må ikkje bekymre deg over det.

Eg har ikkje hatt barn tidligere, så eg veit ikkje om det er stor variasjon mellom svangerskapa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått opp noe enda,er i uke 17.

Jeg gikk ikke opp noe de første mnd forrige svangerskap heller.

Men kiloene kom som kastet etter meg på slutten :) Gikk opp 18 kilo!!! Men masse vann da :/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til nå har jeg gått opp 2.5-3 kg og er 17+3.

 

I mitt første gikk jeg opp 20 kg og mitt andre gikk jeg opp ca 13 kg. Er spent på hva det blir denne gangen:)

 

Jeg veier 67kg til vanlig cirka.

 

Tror det eneste man kan gjøre er å begrense godterier og feit mat, resten kommer om man vil eller ikke- det er jo ekstra blod, vann, morkake og baby som veier en del.

 

Jeg har vært heldig og gått ned igjen alle mine kilo uten å jobbe hardt for det, så jeg er egentlig ikke veldig bekymret, men det er jo mange som må slite og da er det nok verre å legge på seg over 20 kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste for to de forrige svangerskapene og gikk opp 25 kg begge gangene. Denne gangen har jeg vært megakvalm hele dagene...og det har ført til kun to kilo (uke 16), og det er bra så langt. Prøver så godt jeg kan å ikke gå opp like mye denne gangen, for vekta gikk ikke ned til normalen før jeg ble gravid denne gangen... Det gjorde den mellom 1 og to, og da ble jeg gravid igjen etter ca 7 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...