Gå til innhold

Simo kombi vs Emmaljunga duo edge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med disse vognene?

Er det sant at emmaljunga vognene ikke er vann/vindtette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd med min emmaljunga vogn! Når det regner bruker du jo uansett regntrekk på alle vogner, er nok ingen vogner som er vann/vindtett. Men mht vindtetthet så er det ikke mange vogner som har en så god kalasje som emmaljunga som beskytter mot vær og vind, både sommer og vinter! Mange misunner meg den og får hele tiden kommentarer om at vognen ser så god ut!

Men hvis du er i tvil så er det en god prisforskjell, for simo'en er det ofte salg på hvis du er litt oppmerksom. Pleier å si at dersom du er i tvil om noe så tar du billigste alternativet, for det har fungert her - selv om det er noen ting som er absolutt verdt å bruke penger pengene riktig på!!! :)

Skrevet

Duo edge er et tungt dråg av en vogn. Visst du helst vil ha en tett,stor firehjuling ville jeg valgt simo på grunn av fjæringen.

Skrevet

Jeg er også kjempefornøyd med min emaljunga vogn, og den er faktisk ikke spesielt tung..Emaljunga combi edge duo er også den modellen som kom best ut i test på tv2 hjelper deg!

Skrevet

Vi hadde akkurat det samme valget å ta som deg... Vi har nå køpt Emmaljunga...

Den virker mye stødigere å trille synest jeg. Men det er jo en ting som er forskjellig for alle. Hvordan man føler vogna er å trille... Jeg liker ikke vogner som er lette og vinglete, da jeg føler jeg går rundt med en dukkevogn ;) Mens noen synest Emmaljunga virker for stor og kraftig. Du må bare prøvetrille og finne ut hva du liker best =)

Emmaljunga vogna er lurt og imprignere ca en gang i året. Da holderden seg veldig fin. Jeg vet ikke hvordan det er med Simo...

Men duo edge er den vogna som virker lunest både bag og sportsdel synest jeg. Stor god kalessje =) Og et veldig bra trekk til bena på sportsdelen...

Men ja. Jeg liker Emmaljunga best, så jeg har lett for å snakke pent om den. Har ikke hørt noe negativt om Simo på noen måte...

Skrevet

Takk for svar!

Jeg synes også emmaljunga vogna var bedre og stødigere enn simo vogna..

Liker også at bagen var så stor og romslig..kanskje litt kortere enn bagen i Simo vogna? Jeg har jo termin i juli en gang, så da trenger vi jo litt plass i vogna til vinteren..

Også må jeg jo si at jeg synes emmaljunga vogna er mye finere da!!

Forresten så står det på Simo sin hjemmeside at vognene er vann og vindtette..

Skrevet

Bagen på simovogna er bittelitt større enn emmaljunga'n. Vi har emmaljunga edge duo fra '08. Fikk også julibarn og bagen holdt i mengder gjennom vinteren til gutten vår - selv med voksipose. Anbefaler vogna på det varmeste og har kjøpt en til jenta som kommer til våren også! Kjøpte nå vogna uten hardbag og bruker opp igjen den vi har :) Minin bruker sportsvogndelen som sovevogn i barnehagen og vi regner med å bruke emmaljungaen til vi ikke trenger vogn mer.

Selv om simovognene skulle være vann og vindtette, ville jeg nok brukt regntrekk, ja... ellers er det jo en ganske stor åpning det kan regne inn på babyen gjennom. Skjeldent at det regner rett ned ;)

Hvis valget faller på emmaljunga, anbefaler jeg sportsunderstellet. Det er genialt å kunne skifte kjøreretning bare ved å vippe håndtaket over vogna, uten å måtte snu vogna. Kjekt å slippe å snu eller dekke til vogna for at babyen får sola i øynene... :)

Med alt det sagt - jeg har aldri hørt noe negativt om simo heller! Har venninnner som sverger til dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...