Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Alkohol-relatert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si du hadde vært en tur på byen med noen gode venner og tatt en 4-5 øl ut over en 7-8 timer. Ikke så mye at du er mer enn små full/brisen. Du tar en tur inn på barne rommet for å ta en titt på barnet før du legger deg, som vanlig, og du merker at den har en stor bæsje bleie.

Ville du da

1. Skiftet bleien, og gått og lagt deg etterpå.

2. Vekket pappaen, og bedt han gjøre det fordi du ikke har lyst når du har drukket

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid barnevakt (utenomhus) om jeg drikker mer en 1 øl til maten, så dette er ett ikke tema hos oss.

Skrevet

Hadde skiftet bleia. Ser ikke helt problemet.

Skrevet

Jeg heller mot valg nummer 2.

Skrevet

4-5 øl over 7-8 timer hadde jeg ikke merket en gang. Hadde selvfølgelig skiftet bleia selv og latt pappan sove.

Men her i huset deler vi gjerne en flaske vin til maten etter at ungene er i seng, og skulle noen av dem våkne med full bleie, mareritt eller annet er vi i full stand til å ta oss av dem da også. Min mening i hvert fall:)

Skrevet

Så lenge du ikke er så full at du ikke vet hva du gjør så ser jeg ikke helt problemet med å skifte bleia?

I helga så koser vi oss gjerne med litt vin om kvelden, men vi ringer da ikke til barnevakt for å skifte bleia for det om ;-)

men om du merket det godt, så var det vel kanskje lurest å be pappan om gjøre det.

KOmmer helt an på hvor godt du kjenner det.

Skrevet

Hadde nok skiftet bleie selv ja. Ser ikke helt problemet. Når du har drukket 4-5 øl utover 7-8 timer, så har du vel ikke akkurat styrtet i deg alkohol.

Skrevet

4 øl på 8 timer, det er vel ikke all verden. 1 øl på to timer.

Hadde skiftet selv, så lagt meg.

Skrevet

Uten tvil vekket pappaen. Alkohol lukter vondt, og barn merker veldig fort at mamma og pappa er påvirket av alkohol, selv om det bare er litt. Jeg blir faktisk kvalm av tanken på å skulle nærme meg barnet mitt i alkoholpåvirket tilstand.

Skrevet

Drikker ikke selv, men om jeg hadde gjort det og ikke hatt barnevakt så ser jeg ikke problemet med å gjøre det selv.

Skrevet

Jeg hadde valgt alternativ 1.

Skrevet

Hadde nok bytta ja! Blir bare lettere brisen av 4-5 øl.

Skrevet

Det var da ikke noe voldsomme mengder alkohol det var snakk om her. Hadde selvfølgelig skiftet, så lagt meg. Hadde jeg vært drita full, hadde jeg vekket pappaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...