Gå til innhold

Tips til å LIKE smokk??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jenta mi vil absolutt ikke ha smokken. Jeg har prøvd flere typer smokker men hun nekter. Høres rart ut kanskje, at jeg vil at hun skal bruke smokk...men hun har nemlig funnet tommelen sin istedet! Og det er jo iallefall ikke bra. Den kan du liksom ikke kaste når du skal slutte med den...dessutten så er det lett for å få skjeve tenner av å suge på tommelen... Huff.... Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår ville ikke ha smokk i starten, men lærte seg å ta den etter en ukes prøving. Hun brukte også tommel som vi ønsket å "bytte" ut.

Mitt tips er å være tålmodig å prøve mange ganger. Smile blidt og vise henne at denne er god, denne vil du vel ha. Vi ga oss når hun ble sint, men prøvde igjen dagen etter. Dyttet den så vidt inn i ganen forsiktig. Tilslutt så gitt det fint. ikke sikkert det funker for deg...alle barn er jo så forskjellige.

Veldig viktig å ikke prøve å gi smokk når barnet er sultent selvfølgelig. Da får barnet helt feil signaler.Vi bruker den bare til å roe ned om kvelden her ( og kanskje av og til i butikken da...hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...