Gå til innhold

Kjøpe meg hus...alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe meg og ungene et billig hus...har litt egenkapital så jeg må vel låne ca 500.000,- Men tro om jeg får lån? Jeg studerer jo og får nå overgansgstønad...har litt jobbing også, men ingen fast jobb altså.

Er det muligheter å få lån tro??? Blir nesten billigere å kjøpe mitt eget hus enn å leie..så jeg vil satse på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om bare trenger 500 000 så tror jeg det er mulig. Hvor skal du låne? Kjenner en alenemor som fikk startlån av kommunen. Det kan være lurt å spørre de.

Skrevet

Hør for all del med kommunen før med noen andre. Men, du må inn i en bank først og høre hvor mye du kan få i lån. Kommunen krever det.

Skrevet

Tror ikke det er noe problem nei, så lenge du har orden på økonomien og et godt kundeforhold til banken. Jeg fikk lån på 1,1 mill med bare os. Men så lenge dette bare var midlertidig var det ingen problem. Hadde avdragsfritt frem til jeg begynte å jobbe. Jeg også var student.

Skrevet

til deg sokm fikk lån med bare os. hvordan gjorde du det?liksom, hvordan gikk du fram og hadde du noen egenkapital osv?...

Skrevet

Hadde ingen egenkapital. Bare ordnet økonomi :)

Først fikk jeg avslag svart på hvitt. Jeg ga meg ikke, og viste til et budsjett jeg hadde satt opp. Av inntekt hadde jeg bostøtte 2500, bidrag, barnetrygd, os og stipend. På grunn av at månedlige rentene på lånet utgjorde samme kostnaden som en husleie hadde blitt fikk jeg lån til slutt. Også pga at dette var en overgang, at jeg kom til å få fast jobb.

helt klart dette er en risiko av banken, men en fordel å ha hatt et godt kundeforhold ja.

Til info så gikk jeg i null hver måned. Barna fikk det de trengte. Nå tjener jeg det dobbelte og går i null nå også hehe....ikke helt at jeg skjønner hvordan "vi" klarte det, hadde også et billån i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...